JÁTÉKRA FEL!

Tőke Bessenyi Rózsa

„Szempárbaj/ Megkérem a játékosokat, hogy üljenek körbe. Ezután mindenki húz egy cetlit (vagy megnézi a székére, háttal felfelé ragasztott lapot), s akién kard van, az lesz a katona, akién nyílvessző, az Robin Hood. Robin Hood, a tolvajok fejedelme és messze földön híres íjász, aki a gazdagoktól szerzett zsákmányt a szegényeknek adja, épp sherwoodi erdejében bujkál, ahol fő ellensége, János király katonái üldözik. Senki sem látta még, így nem ismerik fel, csak a nyílvesszőjéről. Mivel Robin az erdő minden zeg-zugát ismeri, így lesből figyelheti az őt üldöző katonákat. Akire rákacsint, annak csizmáját eltalálta nyílvesszőjével, s az a katona nyomban átáll Robin csapatába, azaz kiesik a játékból. Tehát, Robin feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott, vagyis akinek eltalálta a csizmáját. Ha valamelyik katona észreveszi, hogy ki a kacsintó,vagyis Robin Hood, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három katona sejti, hogy ki Robin, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból, azaz beállnak Robin csapatába. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő Robin). Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor Robin nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha a pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek, azaz sikerül elkapniuk Robin Hoodot.”

Tőke Bessenyi Rózsa
Célcsoport: 10-14 év,>15