JÁTÉKRA FEL!

Ágfalviné Tóth Magdolna: Dobj egy számot!

  1. A játék neve, címe: Dobj egy számot!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők játékos formában gyakorolják, készségszintűvé fejlesztve a matematika alapműveletek végzéséhez szükséges ismereteket.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét fel kell hívni arra, hogy a dobás pontos legyen, a dobókocka megszerzésekor figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kisméretű labda vagy dobókocka (puha 6×6-os) vagy plüssjáték mágneses számkártyák, mágnes-tábla
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanterem átrendezése ahhoz, hogy ott körben állva biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a résztvevők készíthetnek számtáblát. A láthatóság és olvashatóság fontos szempont. A pótlás gyakorlásához választhatnak a mágneses számkártyák közül is.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : A játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, a játékvezető a körben állva irányítja a játékot. Két számkártyát húzunk, eleinte a kisebb kétjegyű számot rakjuk ki belőlük a mágnes-táblára. A játékvezető mond egy számot, akinek a dobókockát dobja, annak kell az adott kétjegyű számra pótolnia. Helyes válasz esetén dobhatja tovább a játékos következőnek úgy, hogy most ő adja meg a pótláshoz a számot. Javítási lehetőség: egy alkalommal van, ha nem sikeres, akkor a tőle balra lévő pótolhat és folytathatja az újabb szám „bedobásával”.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a résztvevők mindegyike pótolt és pótoltatott a társaival. Több körre is van lehetőség idő esetén.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Összehasonlítás a korábbi eredményükkel, ki volt sikeresebb, mint előzőleg ebben a játékban. Ki hogyan érezte magát? Ön- és társértékelés. Tapasztalat, hogy sokat segít ez a szórakoztató gyakorlás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – eleinte húszas számkörben, majd százas számkörben a pótlás gyakoroltatására, előkészítve a nagy számokkal végzett műveleteket. – összeadás és a kivonás – szorzás gyakoroltatása – osztás gyakoroltatása – fejszámolás – verbális emlékezet fejlesztése – nagyobb számok ismételtetése
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a pontosságra és a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ághfalviné Tóth Magdolna