A játék neve, címe: Csipeszgyűjtés – A legnagyobb szuperhős
A játék pedagógiai célja: Figyelem-koncentráció, finommotorika, gyorsaság fejlesztése, jobb-bal gyakorlása.
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosoknak figyelniük kell arra, nehogy összefejeljenek, ezért guggolva játszanak. A helyváltoztatáskor is figyeljenek egymásra.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Páronként minden széken csipeszek. (Ebben a játékvariációban 9 darab csipesz páronként.)
Technikai igény: Páronként 1-1 szék vagy kis asztal.
Az előkészítés feladatai: Székek, csipeszek elrendezése a helyszínen, 4-nél több játékos esetében kör alakzatban. (A kerettörténethez illeszkedő kiegészítők is készíthetőek: csipeszekre kis papírok kivágása, történet szerinti figurák rajzolása, pl. kincs, virág, aranyérem stb.)
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek a székek, és csipeszek elhelyezésében. Elkészíthetik a kerettörténet szerinti kiegészítéseket a csipeszekre. Pl. papírból kis köröket vágnak ki, a kerettörténethez illeszkedő rajzokat készítenek rá: kincset, focilabdát, halat stb.
A játék megnyitása, nyitánya: Ebben a játékban kiderül, ki lesz a legerősebb, legnagyobb szuperhős. Mindig két szuperhős küzd egymással a szupererőért. A cél: minél előbb megszerezni 5 szupererőt.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok párba állnak, ha páratlanul vannak, a játékvezető is beáll a játékba. A játék alapja a kő-papír-olló. Páronként egy szék előtt helyezkednek el a játékosok egymással szemben. A székeken csipeszek vannak. A cél: 5 darab csipeszt megszerezni minél hamarabb. Kő-papír-olló játékkal dől el, ki szerezhet csipeszt. Aki nyer egy kört, megfog egy csipeszt. A pár tagjai előre meghatározzák, melyik csipeszre játszanak, és olyan helyre teszik a széken, amit mindketten látnak és egyenlő távolságra van tőlük. Csipeszt felvenni csak bal kézzel szabad! Csak a nyertes szerezhet csipeszt. Viszont a másik játékos ezt megakadályozhatja. Mégpedig úgy, hogy jobb kezével eltakarja a kiválasztott csipeszt. Ha sikerült megakadályozni, jöhet az újabb kör. Abban az esetben, ha a kő-papír-olló döntetlen, meg kell a kört ismételni. Akinek sikerült csipeszt szerezni, feltűzi a ruhájára. Ha 1-nél több pár játszik, akkor minden kő-papír-olló kör után újabb párt kell keresni a játékosoknak.
A játék lezárása: X.Y. megszerezte az 5 szupererőt, győzött. Ő lett a legnagyobb szuperhős! Vége a játéknak.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztest megtapsoljuk. Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételüket a játékban, megkérdezem, hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak a játék során.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kerettörténet megváltoztatása, hozzá megfelelő kiegészítések készítése a csipeszre. Pl. kalóz-kincsgyűjtés / méhek-virágok gyűjtése / horgász-halak gyűjtése / focista-gólkirály / sportoló-aranyérem gyűjtés stb.
A játékvezető speciális feladatai: A játék előtt célszerű a kő-papír-olló játékot párszor begyakorolni, illetve tudatosítani a játékosokban, melyik a bal és jobb kezük. Érdemes bemutatni a játékot és próbajátékot játszani, mielőtt élesben történik.
A játékot lejegyezte: Dávid Tünde