JÁTÉKRA FEL!

Récsey Zsuzsanna : Élő gyöngysor

  1. A játék neve, címe: Élő gyöngysor
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, gondolkodás fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A terem átrendezése, bútorok félre rakása ha vannak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szeretném a segítségeteket kérni egy vita eldöntéséhez, amit nemrég hallottam. Bizonyára jártak már úgy a lányok, hogy a lánc vagy gyöngysor, amit fel akartak venni egy nagy gubanc volt. A kérdés az, hogy ki lehet-e bogozni anélkül, hogy elvágnánk. Most mi leszünk a gyöngysor.
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők kézfogással körbe állnak. Egy helyen megszakítva a kört öszzegubancoljuk a kört kezek alatt átbujkálva. A végén a kiindulásnak megfelelően megfogják egymás kezét zárva ezzel e kört. A feladat úgy kibogozni a kört/gyöngysort, hogy közben nem engedjük el egymás kezét.
  18. A játék lezárása: Ha helyreáll az eredeti állapot azaz a kör.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli, de lehet előzetesen időt is célként meghatározni mennyi idő alatt fogjuk kibogozni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem szabad közben beszélni, vagy egy körön kívül álló irányítja a bogozást.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok betartatása, néha hajlamosak megfeledkezni a kézfogásról.
  22. Egyéb/megjegyzés: A először 15 éve, kerettörténet nélkül egy osztályfőnök páromtól láttam.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Récsey Zsuzsanna