A játék neve, címe: Kalózhajó
A játék pedagógiai célja: Örömszerzés, együtt mozgás öröme, stressz levezetése
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Az egyik feladatnál szembe futnak egymással a játékosok, figyelmeztetni őket erre.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: pl. ők mutathatják meg a feladatot egymásnak
A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: „Most egy mesebeli kalózhajón vagyunk, ahol én vagyok a kapitány, és a kormányos. A kapitány mindig a hajó hátuljánál áll, ahol a kormány van. Ezen a hajón sokféle dolog van. Mit gondoltok mik lehetnek egy kalózhajón? –a gyerekek többféle választ adnak, lehet, hogy van néhány, ami tényleg szerepel az általam is kigondoltakban. Két dolog között mindig futás van. • Bogár: Ilyenkor minden gyereknek a hátára kell feküdnie, és kapálóznia a kezével-lábával, mint egy hátára fordult bogár. • Matróz barátság: Ilyenkor két gyerek összekapaszkodik, és megöleli egymást. • Kalóztámadás: Ilyenkor lövöldözni kell egymásra • Cápa: Ilyenkor minden gyerek a hasára fekszik, és a cápa két uszonya jelzéseként behajlítja az egyik lábát és az egyik könyökét. • Partra vetett hal: Ilyenkor mindenki a hasára fekszik és mindkét lábával, és mindkét karjával csapdossa a földet, mit egy partra vetett hal. • Tengeri betegség: Ilyenkor mindenki rosszul lesz, és úgy tesz, mintha hányna. • Sellő: Minden gyerek leül a földre és kissé oldalra fordulva kinyújtja oldalra mindkét lábát (mintha sellő farka lenne), közben a kezével egymás mellett megtámaszkodik • Hajó hátulja: Mivel én mindig a hajó hátuljánál állok, ezért oda kell szaladni, ahol hozzám, és megérinteni a falat. • Hajó orra: A velem szemben lévő részhez kell szaladni, és megérinteni a falat. • Hajó oldala: Ilyenkor a gyerekek eldönthetik, hogy hozzám képest bal vagy jobb oldalra szaladnak, és megérintik a falat. • Hajó másik oldala: Ilyenkor automatikusan átszaladnak a másik oldalra, de felhívom a figyelmüket, hogy figyeljenek a szembe futó társaikra. A játékot az nyeri, aki a legügyesebben és leggyorsabban hajtja végre a feladatokat. Ő lett a legvitézebb kalóz.
A játék menete, játékszabályok:Játék lényege: Ez a „Tűz, víz, repülőhöz…” hasonló játék, amiben az utolsó, vagy, aki nem jól csinálja kiesik, kisebbekkel lehet nem kiesős változatot is játszani, de szerintem nagy csoportban már szeretik a gyerekek a versenyhelyzetet, sőt a legtöbb játéknál ők maguk kérik, hogy kiesős legyen. Az elején elmesélem nekik a keret történetet, és megmutatom illetve megbeszéljük, hogy melyik elemnél mit kell csinálni. Játszunk egy próbajátékot, hogy minden gyerek megismerhesse és megtanulhassa, hogy mikor mit kell csinálni, utána lehet kiesősre játszani.
A játék lezárása: A játékot az nyeri, aki a legügyesebben és leggyorsabban hajtja végre a feladatokat. Ő lett a legvitézebb kalóz. A játék addig tart, amíg már csak egyetlen gyermek marad játékban.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem és megtapsoljuk a győztest. Ha esetleg szeretnék, akkor játszhatjuk többször is.
A játékvezető speciális feladatai: Az egyik feladatnál szembe futnak a játékosok. Hívjuk fel a figyelmüket erre, hogy elkerüljük a balesetet.
Egyéb/megjegyzés: Mosolyogj, és akkor a gyerekek is jobban fogják élvezni!
A játékot lejegyezte: Bugyi-Lakits Ildikó