JÁTÉKRA FEL!

Barsi Ágnes: Szivárvány

A játék neve, címe: Szivárvány

A játék pedagógiai célja: A játékban résztvevők nevének tanulása, gyakorlása színek megnevezésével, zenei hallás fejlesztése énekkel.

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet, hogy az ejtőernyő emelése közben ne hirtelen mozdulatokat végezzenek, mert elránthatják egymást.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: 1 db szivárvány ejtőernyő, napocska kesztyűbáb

Az előkészítés feladatai: A terem közepére helyezem az összehajtott ejtőernyőt, a kezembe veszem a napocska kesztyűbábot.

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérem a gyerekeket, hogy segítsenek kinyitni az ejtőernyőt, kiteríteni a terem közepére.

A játék megnyitása, nyitánya: Megkérem a játék résztvevőit, hogy fogják meg az ejtőernyőt az egyik színnél, forduljanak menetirányba, és induljanak el az ejtőernyő körül énekelve a Süss fel nap kezdetű dalt.

A játék menete, játékszabályok: Séta az ejtőernyő körül énekelve, majd a dal végeztével (egyidőben a napocska kesztyűbáb felemelésével ) mindenki álljon meg. A játékvezető megnevez egy színt pl. zöld. Akik a zöld színen állnak, egymás után megmondják a keresztnevüket. Utána ismét körbejárnak, de visszafele, majd hasonlóan az előzőekhez, (a jel felemelése után) így tesznek míg minden szín és mindenki sorra nem kerül.

A játék lezárása: A játékoknak akkor van vége, ha minden szín sorrakerült, és mindenki megmondta a nevét.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, és megkérdezem tetszett-e nekik a játék. Esetleg ha valakinek nem tetszett, megkérdezem hogy miért.? Megkérdezem, szeretnék-e máskor is eljátszani.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól tudják egymás nevét, a saját nevük helyett mondhatják annak a nevét, aki ugyanolyan színűn áll, mint ők.

A játékvezető speciális feladatai: A körbejárás ne váljon futássá. A visszafele indulásnál figyelem, hogy mindenki egy irányba induljon. Ha több a játékos, ugyanazon a színen többen mondanak nevet.

A játékot lejegyezte: Barsi Ágnes