JÁTÉKRA FEL!

Tóth Tímea: Kinél van a labda

A játék neve, címe: Kinél van a labda

A játék pedagógiai célja: – társas kapcsolatok fejlesztése, olyan gyermekek is kerüljenek egymással interakcióba, akik alapjáraton egymás társaságát nem keresik a mindennapokban. – gondolkodási stratégiák fejlesztése, egymás arcának akaratlani mimikáinak megfigyelése, abból való következtetések levonása. (árulkodó jelek keresése vagy elrejtése, attól függ, milyen szerepben van a játékos) – labda érzék fejlesztése a labda elkapásával hátuk mögött tartásával.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: – megfelelő helyszín keresése ahol nyugodtan lehet eldobni egy labdát, – a gyermekek férjenek el kényelmesen

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: kisebb méretű puha labda, amit kényelmesen megtudnak fogni két kézzel és eltudnak rejteni a hátuk mögé a gyermekek

Az előkészítés feladatai: eszközök előkészítése, helyszín akadálymentesítése, szellőztetés

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nálunk szokás az idősebb főleg fiúgyermekek segítségét kérni pakolás terén, ha tornateremben játsszuk, akkor a padok elrendezésében, ha a csoportszobában, akkor a székek elrendezésében. – A jelenlegi játékvezetés során én azért is választottam a tornatermet, mivel kevesebbet kellet rendezni a helyszínen.

A játék megnyitása, nyitánya: Első dobó kiválasztása – próbálok olyan gyermeket választani aki első körben a próba játék során könnyebben megérti az új játékot. -Mindenképpen játszunk egy vagy két próba játékot, attól függően, hogy a gyermekeknek mennyire nehézkes megérteni a játék lényegét.

A játék menete, játékszabályok:Ez egy fordított mese Aki elöl áll a labdával az lesz az elvarázsolt királylány/ királyfi, akit egy gonosz boszorkány békává változtatott. Ahhoz hogy vissza változz ki kell állnod egy próbát. Az átváltoztatott királylány/finak el kell dobnia az aranylabdáját háttal a többi kisgyermeknek, ők lesznek a többi királylány és királyfi. A gyermekek szétszórtan állnak fel. Az elváltoztatott béka háttal áll a gyermekeknek és a feje felett hátra felé dobja a labdát a gyerekeknek. Miután eldobtad a labdádat az egyik királylány vagy királyfi megbeszélés alapján eldugja a háta mögé a labdát. Miután valaki eldugta a labdát a háta mögé megfordulhat a béka és ki kell találnia, kinek a háta rejti a labdát. Ha kitalálod, hogy kinek a háta mögött van a labda akkor megtörik az átok és visszaváltozol királyfivá/lánnyá, ha nem akkor béka maradsz és újra próbálkozhatsz. Ha kitalálta kinél van a labda akkor akinél volt a labda áll a dobó helyére.

A játék lezárása: – alacsony létszám esetén mindenki kerüljön legalább egyszer sorra. – játék tapasztalatainak megbeszélése.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Tapasztalatok, jó ötletek megbeszélése, ki mire figyelt játék közben, hogy kitudja találni kinél lehet a labda. – A játék végén megbeszéltük, sőt külön a gyermekek kérték, hogy ha majd a társaik is visszatérnek, játsszuk még a játékot.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – létszám növelése – a gyermekek különböző mimikai feladatok elvégzése ( mindenki nézzen szomorúan, mosolyogjon) nehezebb legyen kiszúrni kinél lehet a labda

A játékvezető speciális feladatai: – a gyermekek életkora miatt segíteni ki rejtse el a háta mögé a labdát, figyelni ki nem került még sorra. – Segíteni a gyermekeket mik azok, amikre lehet figyelni, ha ki akarja találni kinél, lehet a labda. (mosolygás, szem mozgás, ügyetlenebbeknél ki látszódhat a labda a háta mögül.)

Egyéb/megjegyzés: Az én csoportomnak szokatlan volt a kerettörténetben foglalt játék, így ha teljes létszámmal fogjuk játszani kevesebb, lesz a mesei elem, több a játékszabály. Főként a vegyes életkoruk miatt majd.

A játékot lejegyezte: Tóth Tímea