JÁTÉKRA FEL!

Trembickijné Holéczy Krisztina: Emlékező kitalálós

  1. A játék neve, címe: Emlékező kitalálós
  2. A játék pedagógiai célja: Szókincs, emlékezet, gondolkodás , kommunikációs készség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne szaladj a lakásban, csak olyan tárgyat vehetsz magadhoz, ami nem veszélyes rád nézve! Nem hegyes, éles stb. Ne mássz fel semmire!
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Helyigény igazából nincs, kellékigény sincs, csak ne üres lakásban legyen a gyerek.
  12. Technikai igény: Internettel kapcsolatos tablet, telefon, számítógép.
  13. Az előkészítés feladatai: Szükséges technikai eszközök elindítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: ZOOM letöltése, indítása vagy messenger
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ellenőrizni kell, hogy minden játékos belépett-e, ha nem, akkor segíteni nekik. Kerettörténet: Humkala, a Humgerka bolygó fejedelme, azt kérte a Föld lakóitól, hogy mutassák be neki különféle tárgyaikat, eszközeiket. Mivel csak képen láthatja a tárgyakat, pontos leírást kér azokról: anyaguk, színük, formájuk, tapintásuk. Persze nem mindenki mutathatja be a tárgyait Humkalának, csak a legügyesebbek. Humkalának ráadásul különösen jó az emlékezőtehetsége, amit nagyon szeret megmutatni, ezért egy kis játékot játszunk, és a győztes bekerül abba a szűk csoportba, aki bemutathatja dolgait a fejedelemnek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Keress otthon 4 tárgyat, ezeket vidd magaddal a számítógéphez. Vigyázz, különbözőek, érdekesek, szokatlanok legyenek a hozott tárgyak! Erre maximum 3 percet kapsz. Vigyázzatok! Ha olyan tárgyat hoztok, amelyik valaki másnál is megtalálható, az a tárgy rögtön kiesik a játékból. Új tárgyat hozni a kiesett helyett nem lehet. Mindenki annyi ponttal indul, amennyi tárgya bent maradt a játékban. A játékosok elmennek a tárgyakért. Egymás után megmutatjátok a tárgyaitokat, amiket pár szóval be is kell mutatnotok. Közben jól jegyezzétek meg, hogy kinél mi található, mert majd emlékeznetek kell rájuk! A bemutatott tárgyakat félretesszük, hogy ne látszódjanak. Mikor mindenki bemutatta a tárgyait, a játékvezető eldönti, hogy milyen sorrendben következtek, ez a sorrend a játék végéig megmarad. Az első játékos kiválasztja egy játékostársát, annak nevét érthetően, hangosan mondja. • Ha te vagy az első, akkor olyan játékost válassz, akinek emlékszel valamelyik tárgyára! • A tárgy nevét nem mondhatod ki, körül kell írnod. Ha az illető játékosnál van olyan tárgy, mint amit te leírtál, akkor azt a tárgyat félretesszük, a tárgy kiesik a játékból, és te szereztél egy pontot. • Ha nincs a leírtnak megfelelő tárgy a választott embernél, akkor nem kap pontot senki. • Ha kimondod a tárgy nevét, akkor sem kap pontot senki, de a tárgy kiesik a játékból. Jön a következő játékos, ő is kiválaszt valakit, lehet ugyanaz, mint akit az előbb választottak. Szintén leírja a kiválasztott társa egyik játékát. Ugyanúgy megy a pontozás, mint az előbb. Ha neked elfogytak a tárgyaid, de másoknál még vannak, nem baj, attól még tovább találgathatsz a játék végéig. Ha nem emlékszel több tárgyra, amikor te következel, akkor passzolhatsz. A passzolás nem jelenti azt, hogy nem próbálkozhatsz a következő körben.(Lehet, hogy eszedbe jut valamelyik tárgy.)
  18. A játék lezárása: • Addig megy a játék, amíg marad olyan tárgy, amit még nem mutatott be senki. • Akkor is vége van a játéknak, ha valakinél ugyan maradt még tárgy, de arra nem emlékezik senki sem. A bennmaradt tárgyért a tárgy tulajdonosa pontot kap. • Az nyeri a játékot, aki a legtöbb pontot gyűjtötte.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Meg lehet beszélni, hogy ki miért azt a tárgyat választotta. Miért nem emlékezett senki egy bizonyos tárgyra, miért volt könnyű a másikat kitalálni?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A tárgyak számát, a keresés idejét lehet változtatni a játékosok számának, korának megfelelően. Több játékos 3 tárgy, kevesebb 5 tárgy stb. Nagyobb gyereknek 1 perc a keresésre, kisebbeknek 2-3.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ellenőrizni, hogy a tárgyak jól láthatóak-e, ha nem, akkor részletesen írjuk körbe, kisebbeknél lehet segíteni. Figyelni, hogy csak az beszéljen, aki következik.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Trembickijné Holéczy Krisztina