JÁTÉKRA FEL!

Hopp Eszter Erzsébet : Palacsinta kacsa

  1. A játék neve, címe: Palacsinta kacsa
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségformálás Koncentráció fejlesztése Együttműködés Sikerélmény
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Műanyag pohár, gumi játék(kacsa)
  12. Technikai igény: Asztal
  13. Az előkészítés feladatai: A gumikacsát a pohár alá helyezem.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden résztvevő részese a játéknak
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki kap egy számot, ezzel a számmal fog részt venni a játékban. Az asztal közepén, úgy, hogy mindenki hozzáférjen, a pohárral le van fedve a kacsa.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosoknak arra kell törekedniük, hogy a kacsa maradjon „életben” amíg el vannak varázsolva. A kacsa most a fészkében van, ezt a fészket a pohár jelképezi. Akinek kimondom a számát, fővadásszá változik. Ő kimondja egy társa nevét, akit szintén vadásszá varázsol ezzel. A játék sikerének a kulcsa az azonnali reakció. Akit szólítottam, a fővadász, gyorsan felemeli a poharat, ekkor kihajtja a kacsát a fészekből. Gyorsan visszateszi a poharat a kacsára, vagy a kacsa mellé. Ha a pohár a kacsán van, akkor nincs veszélyben, védi a fészek. A másik vadásznak a kacsán lévő pohárra kell csapnia(lőnie) ha az visszakerül fölé, vagy az asztalra kell ütni, ha a pohár nem a kacsán van. Ha ráüt a gumikacsára, palacsinta lesz a kacsából és ezzel kiesett a játékból. A fővadász 4-szer hajtja ki a kacsát a fészekből. Ha nem sikerült kiejtenie a vadászt, ő esik ki a játékból.
  18. A játék lezárása: Eszközök elpakolása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Miért volt nehéz/könnyű a játék? Mit csinálnál legközelebb másként, hogy eredményesebb legyél? Hogyan tudnánk gyorsítani a játékon? A játék nyertese választhat játékot legközelebb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több asztalnál, kisebb csoportokban is lehet játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fővadász kiválasztása Szerepek változatos kiosztása A hajtás során a 4 kör számlálása Kiesett játékosok bevonása a szurkolásba
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Hopp Eszter Erzsébet