JÁTÉKRA FEL!

Szekeres Ágnes: KAVICS

  1. A játék neve, címe: KAVICS
  2. A játék pedagógiai célja: Társainkban való bizalom megerősítése. Belső figyelem, „látás” más érzékszerveinkkel is.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Akadályok nélküli tér kialakítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Akadályok nélküli tér kialakítása.
  12. Technikai igény: CD lejátszó, CD
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés, kendő, kavics odakészítése. Kérlek benneteket, hogy vegyetek le az ujjatokról a gyűrűket, karotokról az órákat, karkötőket, tűrjétek fel a pólótok ujját!
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Padok és székek eltávolítása a játéktérről.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma egy új játékkal ismerkedünk meg. A királylány vagy a királyfi egy varázs ékkövet szeretne adni barátnőjének, barátjának, amely megmentheti egy csúnya boszorkány átkától őt. A kerti kiskapunál várja őt, de nem jön. Benyit tehát a növényekkel benőtt kiskapun, elindul megkeresni barátját. Olyan sötét van az elhanyagolt, elburjánzott növényekkel benőtt belső kertben, hogy még az orráig sem lát. Hogyan találhatja meg barátját?
  17. A játék menete, játékszabályok: Kiválasztunk egy „királylányt”, „királyfit”, bekötjük a szemét. Tapsra a többiek egy „kerti” labirintust formáznak. A labirintus végén áll a barát. A „királylánynak”, „királyfinak” végig kell mennie a labirintuson úgy, hogy a többiek csak a kezükkel segíthetik őt. Amikor indítom a zenét, akkor kell elindulnia a „varázskövet vivőnek. Ha oda ér a barátjához a zene lezárul. A labirintus végén a barátjának csak a kezét lehet megfognia, és erről felismernie, és kimondania a nevét. Ha kitalálta, akkor a barát lesz a „királylány”, „királyfi”. Ha nem találta ki a nevét, akkor a labirintusban állók segíthetnek neki a barát egy-egy jó tulajdonságának kimondásával egészen addig, míg ki nem találja a nevét. Újra kezdésnél a labirintus helyet változtat tapsra.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha mindenki volt már „királylány”, „királyfi”.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönöm a játékszabályok pontos betartását! A játék megbeszélésénél nagyon fontos szempont, hogy biztonságban érezte-e magát a „királylány”, „királyfi”. – Hogy érezted magad „királylányként”, „királyfiként”? – Megtaláltad-e a legmegfelelőbb jó tulajdonságot? – Milyen volt a keze a barátodnak? – Mit tanulhattál még a játékból? /bátorság, tájékozódás a régi tapasztalatok alapján, ha az osztályteremben vagyunk/
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – A labirintusban állók nevét is ki kell mondania, csak így érhet a barátjához. – Ha nem találja ki a barát nevét a segítő tulajdonságok után sem, akkor a barátnak elváltoztatott hangon ezt kell mondania: Kavics!
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok fokozatos elmondásával jobban tudnak koncentrálni az aktuálisan hozzátett szabályra. A CD lejátszó elindítása megfelelő időben.
  22. Egyéb/megjegyzés: A csoportom tagjai 2 éve ismerik egymást, ezért lesz érdekes a kezekről való felismerés. Jelenleg 3. osztályosok.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szekeres Ágnes