JÁTÉKRA FEL!

Tóth Amaryll: Kapd és dobd !

  1. A játék neve, címe: Kapd és dobd !
  2. A játék pedagógiai célja: A másfajta játék bemutatása, sikeres megértetése, eljátszása. A figyelem fenntartása, sikerélmény elérése. Emlékezőképességük, figyelem megosztásuk az egyéni sajátosságokat figyelembe véve fejlődjön. Képesek legyenek megjegyezni a sorrendet. Érthetően tudjam elmagyarázni a szabályt.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 2 db labda fejlett jól emlékező csoportban ,akár 3 db
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A heti NŐK tornája óra után kérek egy kis figyelmet! Elmondom röviden, hogy egy játékot szeretnék bemutatni, aki szeretne, részt venni benne már jöhet is max 12 emberre van szűkség. Gyertek a tornateremnek erre a részére.
  17. A játék menete, játékszabályok: Üdvözlök Mindenkit! Új labdajátékot mutatok Nektek ! A szabálya egyszerű ,kérlek jól figyeljetek ,elsősorban az emlékezőképességetekre van szűkség. A játék menete a következő : Így körben egymásnak dobjuk a kék labdát ,de csak 1x dobhatod és Te is 1x kaphatod. Jegyezd meg kinek dobtad! Ne figyeld a többieket ,ne próbáld meg megjegyezni ki ki után következett mert nem fogsz emlékezni a sajátodra! Próbáljuk meg eldobni ! Jegyezzétek meg! ezt a sorrendet ismételjük meg ! (Próba 2x) Kérdésemre- megjegyeztétek? mehetünk tovább? Egyöntetű igen válasz után… Most jön a játék nehezebbik fele.Itt a 2. labda( piros) ,ugyanúgy dobjuk ,de másnak ,ezt is megjegyezzük.( Próba legalább 2x) Most jön a játék vége.Egyszerre elindítjuk 2 labdát ,emlékeznetek kell hogy kitől kaptad és kinek dobtad! Ne a gyorsaságra hanem a pontosságra figyeljetek Próbáljuk meg ,vajon mi lesz belőle! A MOST! jelre kezdjük!
  18. A játék lezárása: Lányok ,összekavarodtunk! próbáljuk meg mégegyszer? Igen! és mégegyszer? Köszönöm ,tapsoljuk meg egymást ,következő órán ha kedvetek van újra megpróbálhatjuk!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A csapat mindig nagyon lelkes ,nyitottan álltak a feladathoz. Mivel az életkor változó /40-65/ így tudtam hogy az emlékezőképességük minősége változó. Bíztam abban hogy a 3x ismétlés elég lesz .Azért nem többször mert akkor jobban összezavarodtak volna. 2x sikertelenül zártuk ,de összeszedték magukat és végül nagy nevetéssel sikerült! Elbizonytalanodtak és nem hitték el magukról hogy elfelejtették azt a 2 dolgot (kitől-kinek)kell dobni a labdát. Szerintem ha még egyszer próbáltuk volna káosz lett a vége.A csoport többi tagja is ki akarja próbálni magát.Jutalom? ígéret? hogy jövő héten ÚJRA! Azért nem ezen az estén mert elfogyott az idő ,a termet zárták.Legközelebb előbb kezdjük.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot 2 labdával tudnám továbbra is folytatni ,nehéz számukra.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Sok türelem és megértés ,esetleg ha többször ugyanazok miatt sikertelen a játék ,finoman megfelelő tapintatos kommunikációval cserélünk.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Amaryl