A játékosok vendégek egy házban, ahonnan eltűnik a házigazda legféltettebb műkincse, ami egy értékes medal Tutanhanom fáraó sírkamrájából. A vendégeknek meg kell találniuk ki közülük a tettes/ csínytevő. A játékosok nem beszélhetnek, csak egymás szemébe nézhetnek, folyamatosan keresniük kell egymás tekintetét és felváltva kell nézniük társaik szemét, hiszen a tettesnek van egy különleges viselkedésbeli ismertetőjegye: rákacsint az ártatlan vendégekre. A tettesnek (kacsintónak) meg kell próbálnia minél több játékost kiejteni, ha nem akar lebukni. Ezt úgy tudja megtenni, hogy ha a tekintete találkozik egy társáéval arra rákacsint és az illető kiesik. A kiesők nem mondhatják el ki ejtette ki őket. Ha valaki észreveszi, ki a tettes / kacsintó, jeleznie kell egy rövid kézfeltartással, de nem mondhatja meg. Ha legalább három vendég sejti, ki lehet a tettes, és egyszerre rámutatnak ugyanarra a személyre, akkor elkaphatják így a tettest. Ha hárman ugyanarra a személyre mutatnak, akkor is kiesik az illető, ha nem ő volt a tettes. Ha viszont nem ugyanarra a személyre mutatnak, ők esnek ki. Ha a tettessel együtt már csak hárman maradnak a játékban , akkor a tettes nyer, hiszen nincs másik három ember, aki őt elkapná.”
Hugert Emese
Célcsoport: