JÁTÉKRA FEL!

Opóczki Andrea: Keresd meg a helyét(Mátrix)

  1. A játék neve, címe: Keresd meg a helyét(Mátrix)
  2. A játék pedagógiai célja: Megfigyelőképesség, figyelemkoncentráció, szem-kéz koordináció, szín és forma felismerés, logikus gondolkodás, szabálykövetés.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Alaplapok, kártyák
  12. Technikai igény: _
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő hely és idő biztosítása, nyugodt légkör, eszközök megteremtése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyermekekkel együtt a szabad játék után előkészítjük a játékhoz szükséges táblákat, kártyákat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Beszélgetés a kártyán lévő formákról, forma és színazonosítása, szabályok megbeszélése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyermekek leülnek az asztal köré. Minden gyerek kap egy táblát, amit maga elé helyez, majd megbeszéljük a rajtuk lévő formákat, színeket, irányokat. A kártyalapokat összekeverve, szétterítve az asztal közepére rakom. Elmondom a játékszabályt. Az óramutató járása szerint minden kisgyermek húz egy kártyát és elhelyezi a tábláján a megadott szín-és forma szerint. Ha nem az ő táblájára való, akkor visszateszi az asztalra a többi kártyához. Az a nyertes aki a leghamarabb megtalálja a tábláján lévő üres helyekre az odaillő kártyákat a szabályoknak megfelelően. A szabályokat a rögzülés érdekében, elismétlem, elmondom a gyerekeknek újra. Megkérdezem a gyerekeket, hogy mindenki érti e a feladatot, a szabályokat, és ha igen kezdődhet a játék!
  18. A játék lezárása: A gyermekek önellenőrzése után, velem együtt visszaellenőrizzük a kirakott táblákat,hibák keresése, javítása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kiértékelés után hibátlan feladatmegoldás kiemelése, dicséret jutalmazás matricával.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bonyolultabb, nehezebb táblák
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyermekek eltérő képességeinek figyelembe vétele, differenciálás, türelem, kitartás, empátia, kudarctűrő képesség fejlesztése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Opóczki Andrea