JÁTÉKRA FEL!

Pataki Anikó: Számolj és építs!

  1. A játék neve, címe: Számolj és építs!
  2. A játék pedagógiai célja: Összeadás, szorzás gyakorlása mozgással összekötve
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: – gyerekek lábbelijét ellenőrizni: zárt cipő vagy szandál, semmiképp nem papucs, esetleg mezítláb – a terep ellenőrzése: ne legyen hepe-hupás, ne legyenek apró, nem látható gödrök vagy buckák – ne legyen nedves a fű – csúszásveszély! – a kijelölt út közelében ne legyen éles, hegyes sarok, tárgy
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: dobókockák, építő kockák, sárkány figura vagy egy nagyobb rajz, pléd, könyv vagy tálca, zsinór/szalag
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: – plédet leteríteni – ellenőrizni a terepet (buckák, gödrök) – egy helyszínre kitenni a sárkányt vagy az arról készült rajzot és hozzá az építő elemeket – kellékes doboz előkészítése – megépíteni az utat – megfelelő felületet biztosítani az építéshez (pl egy nagyobb könyv vagy tálca)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: – nagy sárkány rajz készítése – palást és egyéb kiegészítők választása a kellékes dobozból – sárkány, építőkockák, pléd elhelyezése – út kijelölése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ti lovagok vagytok. Királyotok várát lerombolta a sárkány és az építő köveket elvitte magával. Te visszaszerezheted, és újjá építheted a várat, mert egy lovag nem csak erős és bátor, de eszes is! A sárkány azt üzente, ha teljesíted a próbákat, visszaadja az építő köveket.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek felváltva dobnak, 2 dobókockával. Az iskolásnak a kockákon szereplő számokat össze kell szoroznia, az óvodásnak összeadnia. Hangosan ki kell mondani a műveletet és az eredményt, amíg 10-ig számolok! Jó válasz esetén a kijelölt úton lehet szaladni a sárkányhoz és elhozni egy építő kockát, rossz válasz esetén a játékos a helyén marad. Mindenki tízszer dob, tehát 10 építő elemet szerezhet.
  18. A játék lezárása: A szerzett elemekből 1 perc alatt fel kell építeni a lehető legmagasabb várat! Ha ledől az építmény, újra lehet kezdeni, de csak az adott időn belül!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy érezték magukat játék közben? Mennyire volt nehéz időre dolgozni? Fontos volt-e, hogy milyen építőelemeket választ ki valaki? (eltérő méretűek és alakúak)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Több kockával dobni (pl hárommal) és meghatározni egy műveletsort (pl az első 2 kockán szereplő számot add össze, majd vond ki ebből a 3.-on lévő számot – A dobókocka számlapján szereplő szám duplájával dolgozni – Saját készítésű kockákkal dobni, melyen nagyobb számok vannak – Ha a résztvevők mindegyike iskolás és a szorzást gyakoroljuk, rossz válasz esetén az adott tanulótól jobbra ülő is mondhatja a helyes választ. Ebben az esetben ő szerez plusz építőelemet. – Csapatok játszanak egymás ellen: felváltva mondják a tagok az eredményt és futnak, időre, sorversenyszerűen
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan biztatni a játékosokat rossz válasz esetén is. Aki veszít, annak segíteni kezelni ezt. (Veszíteni is tudni kell!)
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Pataki Anikó