JÁTÉKRA FEL!

Dr Pethő Szilvia: Ladbakavalkád

  1. A játék neve, címe: Ladbakavalkád
  2. A játék pedagógiai célja: Két család találkozásánál gyakran problémát okoz, hogy a gyerekek nem annyira ismerik egymást, mint a felnőttek. Ilyenkor érdemes pár olyan játékot közösen játszani, hogy megismerjék egymás nevét és feloldódjanak.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fontos, hogy a résztvevők a játék sorrendjét pontosan betartsák, így elkerülhetőek az esetleges labda okozta sérülések. A játék elkezdése során, fontos, hogy a könnyű irányából haladjunk a bonyolultabb felé, így berögzülnek a szabályok és nem sérül meg senki sem.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 3 labda (kosárlabda, röplabda, pöttyös labda), ha van kosárpalánk, az plusz lehetőség a játék tovább játszásában.
  12. Technikai igény: Nincs külön technikai igény.
  13. Az előkészítés feladatai: résztvevők, nyitottság, labdák
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nekünk sikerült, mert a labdák elbújtak a bokrokban, így először meg kellett keresni, majd ki kellett halászni őket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok nagy körben állnak egymástól 3 méter távolságra.
  17. A játék menete, játékszabályok: A labdát bárkinek lehet dobni, előtte a nevét ki kell mondani és utána lehet dobni. Nehézséget az okozza, hogy különböző súlyúak a labdák, így más a sebességük, a neveket minél gyorsabban memorizálni kell. Először érdemes csak körbe-körbe haladni egy labdával, ekkor megismerkedünk a nevekkel, utána még mindig körbe-körbe haladva kicseréljük a labdát eggyel nehezebbre, ekkor ennek a tapintásával, fogásával, dobásával ismerkedik mindenki (kisebb gyerekeknél fontos). Ha már mindenki otthonosan dobja a labdákat, akkor következik a következő szint: bárkinek lehet dobni a labdát, de előtte a nevét ki kell dobni. Először 1 labdával, utána két labdával lehet játszani (két család esetén mi csak három labdáig jutottunk, de így biztonságosan játszottuk és mindenki számára élvezetesen).
  18. A játék lezárása: Ha már mindenki mindenkinek a nevét magabiztosan tudja és mindenki kacag, akkor mi áttértünk a kosárlabda palánk használatára, illetve a gyerekek külön elvonultak játszani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkit, elsősorban a gyerekeket megdicsértük, hogy milyen ügyesen dobták a labdát (miközben mindenki nevét megtanulták és feloldódtak).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A labdadobási technikákkal lehet játszani, pattintva dobni, jobb kézzel dobni, bal kézzel dobni. A kördobások után következett a palánkra dobás, itt a felnőttek háttal dobhattak, hogy egyenlőbbek legyenek az esélyek, s 5 találatig játszottuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A fokozatosság nagyon fontos volt, hogy minden egyes újabb elem, csak akkor kerüljön be a játékba, ha már mindenkinek egyértelmű. Fontos volt, hogy a kisebbek még véletlenül se frusztrálódjanak, legyen sikerélményük.
  22. Egyéb/megjegyzés: Bár nagyon egyszerű játék hihetetlen sikert aratott, a legvidámabb pillanatokat az okozta, amikor egy játékos két labdát is kapott 1 másodperces különbséggel s akkor zsonglőrködve próbálta elkapni, majd utána továbbítani a labdákat. Szintén előjöttek a játék során a becenevek is, a játék elején még mindenki a formálisabb nevét használta, később pedig egyre több kedvesebb név is előkerült, ami számos esetben derültségre adott lehetőséget.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Dr Pethő Szilvia,