A játék pedagógiai célja: asszociációt, memorizálást, improvizációs képességet, figyelmet, koncentrációt és kreativitást fejlesztő
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: Alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: üres legyen a tér
Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
Résztvevők életkora: 10+
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Kellékigény: előre elkészített kártyák, amin a használt szavak szerepelnek
Technikai igény: nincs
Az előkészítés feladatai: Kitalálni a szavakat amikkel játszani fogunk, ezekről képet keresni és azt kinyomtatni, kivágni vagy akár rajzolni. A termet berendezni úgy, hogy a létszámnak megfelelő helyünk legyen.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ebben a játékban csak a teremrendezésben tudnak segíteni.
A játék megnyitása, nyitánya: Megkérem a résztvevőket, hogy szóródjanak szét a rendelkezésre álló térben, lehetőleg minimum 50 cm-re egymástól, elmondom a kerettörténetet, (egy dzsungelben vagyunk és életben kell maradnunk, ami úgy lehetséges, ha legyőzzük, elmenekülünk vagy elrejtőzünk a nálunk erősebb állat elől) és a játék menetét, ami két részből áll, így először csak az első felét mondom el és amikor azt lejátszottuk csak utána mondom el a második felét. A játék első feléből csinálok velük egy két próbát olyan állatokkal amik nincsenek az előre elkészített listámon, majd megkérem őket, hogy csukják be a szemüket és képzeljék magukat az adott helyszínre. Ezután lejátszom velük a játék első felét és utána elmondom a játék második felének menetét. Amit szintén egy próbával fogok kezdeni majd.
A játék menete, játékszabályok: a résztvevők csukott szemmel állnak, mondok nekik egy állatot, a feladatuk pedig az, hogy erre az állatra mozgással és hanggal is asszociáljanak, ez lehet az állatot utánzó mozgás, de lehet egy kicsit elvontabb mozdulat is amire a játékos teste asszociál. Megkérem őket, hogy a mozdulat ne legyen hosszú és azzal jelezzék, hogy megvannak vele, hogy visszaállnak az alaphelyzetbe. A játék kezdete előtt csinálok velük pár próbát, persze nem az előkészített szavakkal, hogy értsék a feladatot biztosan. A kiválasztott 3 állat nevét úgy mondom nekik, hogy mindig elmondok egyet (pl. elefánt) és ha megcsinálta mindenki a mozdulatot akkor mondom a következőt (pl. kígyó), ha a második mozdulat is megvan, akkor újra az elsőt mondom, utána a másodikat (elefánt, kígyó) és csak azután a harmadikat (pl. majom) ha több állattal játszom, akkor így tovább, amíg az utolsó állathoz érek, ha az összes állat mozdulata megvan, akkor megcsináltatom velük még egy párszor, hogy megjegyezzék. Az a játékos aki úgy érzi, hogy megjegyezte odajön a játékvezetőhöz és az előre elkészített képek közül kihúzza azt a sorrendet (úgy, hogy a többiek ezt ne lássák) amivel folytatja a játékot, így más-más sorrendben csinálják a mozdulatokat. Vagy több képből húznak, így az is lehetséges, hogy valaki 3x húzza ugyanazt és csak azzal játszik. A játék második részében a feladat, hogy „megküzdjenek” egymással. Mielőtt elkezdik a játék második felét, megkérem, hogy csinálják meg a 3 mozdulatukat hanggal együtt, háromszor vagy négyszer egymás után egyrészt memorizálásként, másrészt pedig, hogy meg tudják figyelni egymás mozdulatait. Ezután folyamatos mozgással történik a játék, mindenki odamegy valakihez és a saját sorrendjét használva megűzd a másikkal, (tehát az első embernél csak a saját sorrendje szerinti első állatot mutathatják mindketten, a második embernél a másodikat, a harmadiknál a harmadikat és a negyediknél újra az első mozdulatával játszhat és így tovább…) a nyertes viszi magával a vesztest, aki átveszi a nyertes sorrendjét és azzal játszik tovább, így már ketten játszanak és figyelik az ellenfelek mozgását, hogy eldönthessék kivel vagy kikkel küzdenek meg. A nyertes/ek mindig az összes vesztest viszik magukkal tovább. Ha már ketten vagy többen játszanak, akkor mindegyik játékosnak ugyanazt kell mutatni, ha valamelyikük nem jót mutat, akkor ők a vesztesek, akkor is, ha a mutatással nyertek volna. De ki a nyertes? A nyertes: – elefánt-kígyó csatában a kígyó, mivel felkúszik az elefánt lábán és megmarja – kígyó- majom csatában a majom, mert felmászik a fára és elmenekül a kígyó elől – majom-elefánt csatában az elefánt, mert az ormányával megfogja a majom lábát és lehúzza a fáról.
A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha egy ember mögött áll az összes többi, azaz megszerezte az összes játékost.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén átbeszéljük a résztvevőkkel mi volt könnyebb vagy nehezebb számukra, milyen taktikákat alkalmaztak. Milyen szavakkal lenne kedvük legközelebb játszani.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet több állattal is játszani nehezítésnek, vagy állatok helyett járművekkel, akár hangulatot kifejező szavakkal. Lehet, hogy nem csak 3 kártyát húz, hanem többet, hogy többet kelljen memorizálnia. Lehet, hogy kétszer kell nyernie ahhoz, hogy magával vigye a vesztest, de úgy, hogy ez nem lehet közvetlenül egymás után.
A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy minden résztvevő memorizálja a mozdulatait és addig ismételtessem velük amíg biztosan, rutinszerűen tudják.
Egyéb/megjegyzés: A játék nem egyszerű, elég sok mindenre kell közben figyelnie a résztvevőnek, így, hogy ha túl fáradtak, akkor előtte egy energetizáló játékot érdemes csinálni. Véleményem szerint nem alkalmas indító játéknak vagy csak az első fele. A játék első fele játszható külön is.
A foglalkozásról készült fotó/videó:
A Játékot lejegyezte: Szili Vera
A felhasználói élmények javítása érdekében sütiket használunk, amiket az oldal használatával, vagy a gombra kattintással fogadsz el! ELFOGADOMCookie beállításokbővebb infó
Adatvédelem és irányelvek
Adatkezelési összefoglaló
A Játékra Fel (jatekrafel.hu) oldala sütiket használ az oldalon való navigációhoz és a tartalmak megjelenítéséhez. Ezen sütik két csoportra oszthatóak. A "Szükséges" sütikre, amelyek szigorúan az oldal használható működését biztosítják, illetve a "Javasolt" sütikre, melyek segítik analizálni és megérteni, hogyan használják az ügyfeleink az oldalunkat, ennek segítségével és a tartalmak optimailzálásával még személyre szabottabb felhasználói élményt nyújtunk.
Ezek a sütik az oldal működéséhez elengedhetetlenek. Ide csak azok az alap sütik tartoznak, amelyek szükségesek a biztonságod és az oldal zavartalan használatához és Google Analytics rendszerével anonimizált statisztikai adatok gyűjtéséhez, melyek az oldal zavartalan és felhasználóbarát működtetéséhez és fejlesztéséhez elengedhetetlenek. Ezek semmilyen személyes információt sem tárolnak és nem is nyerhető belőle ki semmilyen rád vonatkozó adat.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category .
cookielawinfo-checkbox-functional
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category .
cookielawinfo-checkbox-non-necessary
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Non-necessary" category .
cookielawinfo-checkbox-others
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others".
cookielawinfo-checkbox-performance
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
JSESSIONID
session
The JSESSIONID cookie is used by New Relic to store a session identifier so that New Relic can monitor session counts for an application.
PHPSESSID
session
This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
_GRECAPTCHA
5 months 27 days
This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks.
Ide tartoznak azok a sütik, amik nem közvetlenül az oldal működéséhez szükségesek, viszont fokozzák és javítják az oldal használhatóságát azáltal, hogy anonimizált adatokat gyűjtenek azt oldal látogatóinak szokásairól, hogy azokat analitikai céllal felhasználva javíthassuk a te felhasználói élményed is. Illetve a Facebook és Google rendszerével való kommunikáció által, a későbbiekben a számodra már nem releváns ajánlatokkal nem, az esetleg téged érdeklő, a képzésre épülő további kedvezményes ajánlatunkkal pedig találkozhatsz.
Ezek a sütik nem alapvetőek az oldal működése során, de a felhasználóbarát működéshez nélkülözhetetlenek, mint például a beágyazott videók megjelenítéséhez, a tartalmak közösségi oldalon való megosztásának lehetőségéhez stb.
Cookie
Duration
Description
__cf_bm
30 minutes
This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
A teljesítmény-cookie-k a weboldal kulcsfontosságú teljesítményindexeinek megértésére és elemzésére szolgálnak, ami segít jobb felhasználói élményt nyújtani a látogatóknak.
Cookie
Duration
Description
swpm_session
session
This cookie is set by the Simple WordPress Membership Plugin. This cookie is used for membership login session and to provide access to the protected content on the website.This cookie keeps the login records so user don't want to authorise each time while moving to next page.
_gat
1 minute
This cookie is installed by Google Universal Analytics to restrain request rate and thus limit the collection of data on high traffic sites.
Ezeknek a sütiknek a segítségével tudjuk például megtudni, hogy mennyien tekintenek meg egy adott oldalt, az ide látogatók milyen forrásból kattintottak ide, mennyi időt töltenek az oldalunkon stb. Az ezekből nyert adatok statisztikai fehasználásával tudjuk kideríteni, hogy mely részét fejlesszük következő lépésben tovább az oldalon, illetve hogy hol érdemes tovább optimalizálni a folyamatokon.
Cookie
Duration
Description
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
vuid
2 years
Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website.
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_ga_5JTFRREVRT
2 years
This cookie is installed by Google Analytics.
_gcl_au
3 months
Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Ezek segítségével tudunk számodra olyan, a saját vagy az általunk szakmailag is elismert partnereink ajánlatát megjeleníteni, melyek számodra is érdekesek lehetnek, az érdeklődési terüledbe vághatnak. Ezeknek a sütiknek a segítségével tudjuk ezen ajánlatok eredményességét visszamérni, illetve például a facebookon is így tudunk számodra értesítést küldeni olyan lehetőségekről, kedvezményekről, melyekre jogosult vagy.
Cookie
Duration
Description
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
_fbp
3 months
This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website.
Cookie
Duration
Description
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
_fbp
3 months
This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website.
Egyéb kategorizálatlan cookie-k azok, amelyek elemzése folyamatban van, és még nincsenek besorolva egy kategóriába sem.
Az űrlap kitöltésével elfogadom
Az űrlapon beküldött játékot én jegyeztem le. Nem sért semmilyen szerzői jogokat. Kizárólagos felhasználási joggal rendelkezem!
Szavatolom, hogy a játékleíráson nem áll fenn harmadik személynek olyan kizárólagos szerzői vagyoni/felhasználási joga, amely a játék közzététele esetén jogsértést eredményezne.
Hozzájárulok, hogy a képzés vezetője közzétegye a www.jatekrafel.hu honlapon, vagy annak valamelyik aloldalán az általam beküldött játékleírást, vagy annak a meg változtatott alakját! Elfogadom, hogy ezért semmilyen juttatásban nem részesülök!