JÁTÉKRA FEL!

Szabó Anita: Pöcöktető

  1. A játék neve, címe: Pöcöktető
  2. A játék pedagógiai célja: Integrálás. Autista személy bevonása a játékba. Közös játék öröme.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az asztalnál a játékosok, kellő távolságra üljenek egymástól.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Papírskatulya /Gyufásdoboz méretű/ fő/db , pöckök kb 4 cm-es fapálcika / esetünkben levágott fejű gyufaszálak/ 15db/fő, időmérő /esetünkben egy 3′-es homokóra, egy kisebb tál.
  12. Technikai igény: Asztal ,szék db/fő
  13. Az előkészítés feladatai: Az eszközök beszerzése, előkészítése. Játéktérre való kihelyezése. Autista specifikus vizuális Eszközök elkészítése. A szabálykártyák kihelyezése a játékterületre. 1 db eltérő színű skatulya készítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A skatulyák közös elkészítése, pöckök vágása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kérlek benneteket, foglaljatok helyet az asztalnál.Légyszíves vegyetek el egy skatulyát. Idekészítettem egy homokórát, ezzel fogjuk mérni a játék idejét. Idetettem még egy tálat az asztal közepére, ebbe tettem a ,,pöcköket”, amivel a szerzett pontokat fogjuk számolni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék a homokóra elfordításával indul. Minden játékos a skatulyáját az asztal széléhez kell hogy tegye úgy, hogy a nagyobbik oldalával elfeküdve érintse az asztal lapját. A skatulya kb. fele lógjon le az asztal szélétől. Alulról kell felütni, vagy felpöckölni úgy, hogy törekedj rá, ne essen le az asztalról. Ha pöckölés után a skatulya a nagyobbik oldalával érkezik az asztallapra ,nem kapsz pöcköt. Ha a keskenyebbik oldalával, kettő pöcköt kapsz. Ha a tetejére, vagy az aljára érkezik, három pöcköt kapsz. A pöcköket minden számolható dobás után , neked magadnak kell kivenni a tálból.
  18. A játék lezárása: A játék a homokóra lepergésével záródik. Utána tilos pöckölni. Mindenki számolja meg a pöcökjeit. Akinek a legtöbb van, az nyer!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérni a játékosokat a lelkes, motívált részvételért. Felajánlani a játék további folytatását.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Akinek leesik a skatulyája az asztalról , az pöcköt veszít. Esetleg kieshet a játékból.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az autista játékos szabálykártyáit ,a játékszabály ismertetése után, de a játék megkezdése előtt, a számára legjobban látható helyre rakni az asztalon. Szükség szerint a homokóra helyét is a számára legjobban látható helyre tenni. A homokóra lepergése előtt kis idővel felhívni a figyelmét a játék lassankénti befejezésére.Számára eltérő színű skatulyát biztosítani. A többi résztvevőt szociálisan érzékenyíteni.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az autista játékosnak a három perc nagyon hosszú időnek bizonyult. Így a játékot utána számára kedvezően átalakítottuk. Mindenki 10-szer pöckölhetett, és az ez idő alatt összegyűjtött pöckök mennyisége alapján lett meg a győztes. A játékot a koronavírus miatt, a családommal játszottam.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szabó Anita