JÁTÉKRA FEL!

Maléth Edit: Színkereső

  1. A játék neve, címe: Színkereső
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek mindenféle kényszer nélkül ismerjék meg egymást, jobb közösség kialakítsa.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet a kergetőzéskor, hogy figyeljenek egymásra és magukra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A csoportszobát előkészítjük, hogy elférjünk (asztalokat, székeket bentebb toljuk, nagyszőnyeget kintébb húzzuk). A csoportszoba játékait a helyére pakoljuk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Pakolásban és a teremrendezésben segítenek a gyerekek
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A jelenlegi helyzetben az óvodában ügyeleti rendszer működik, így a gyerekek ismerik egymást, igaz más-más csoportba járnak, de mivel egy óvodába vannak tudják egymás neveit. Megkérem a gyerekeket, hogy üljenek le a szőnyeg szélére törökülésben.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek a szőnyeg szélén én is közöttük ülök. Ismertetem a játékot: Ma egy színfogót fogunk játszani, melyet a következőképpen tudunk játszani. Kiválasztunk egy kisördögöt (aki a fogó lesz). Ha nincs önként jelentkező, akkor kiszámoljuk kiszámolóval. A többiek pedig gondolnak egy színre. Minden gyerek a maga színét ismeri. Ne mondd ki milyen színre gondoltál! Az ördög kezdi a játékot azzal, hogy: – Kipp-kopp! (ördög) – Ki az? (többiek) – Ördög vagyok vaslapáton (ördög) – Mit keres? (többiek) – Színeket! (ördög) – Milyet? (többiek) – „pirosat” (ördög) Ha valaki erre a színre gondolt, akkor gyorsan feláll és elkezd szaladni, de csak a körön kívül, messzire nem lehet elmenni, az ördög pedig megpróbálja elkapni. Ha elkapta ő lesz az ördög, ha nem akkor marad ugyanaz az ördög. Ha nem választotta egyik gyerek sem azt a színt, amit keres az ördög, akkor újra kezdődik a felelgetős játék. A játék során más színt is lehet mondani.
  18. A játék lezárása: A játék élményéért játszunk, így bármikor abba tudjuk hagyni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatos dicséret, biztatás a lassabban futóknak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet variálni, színek helyett gyümölcsöt, zöldséget, háziállatot, erdei állatot is lehet mondani. Illetve lehetne több ördöggel is játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Visszakérdezés a játékszabályra, és figyelemfelhívás a biztonságos fogózásra
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék során nagyon jól érezték a gyerekek magukat, kipróbáltuk gyümölccsel és háziállattal is. Felszabadultak voltak a játék során.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Maléth Edit