A játék neve, címe: 100 labda
A játék pedagógiai célja: Együttműködési készség fejlesztése. Mozgáskoordináció fejlesztése.
A játék jellege: Csoport- vagy párképző
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy a labda felvétele közben figyeljenek egymásra, kerüljék el a koccanás veszélyét.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: 100 db labda
Technikai igény: A játékot technikai felkészültség nélkül is lehet játszani.
Az előkészítés feladatai: Középvonal kijelölése krétával, és a két térfél megrajzolása.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kiszámolóval eldöntjük melyik csapatnak ki lesz a kapitánya. A csapatkapitányok szabadon választhatnak a csapatukba játékosokat. A csoport tagjai dönthetik el, hogy mi lesz a csapat neve.
A játék megnyitása, nyitánya: Játszani fogunk gyerekek. Spongya Bob túl sok herkentyű burgert készített, és attól tart, hogy Judzsin Rák Úr, a főnöke meg fogja őt ezért büntetni. A ti segítségeteket kéri ahhoz, hogy ez ne következzen be. A herkentyű burgerek ezek a labdák lesznek, amik a játékunk eszközei. Az lesz a feladat, hogy minél több burgert, vagyis labdát tüntessetek el a saját térfeletekről. Ügyesnek kell lennetek, mert a rendelkezésre álló idő csupán 30 másodperc lesz.
A játék menete, játékszabályok:A középvonalat és a két térfelet krétával megrajzoltam. A csapatok ezen a területen belül mozoghatnak. A saját térfelét nem hagyhatja el senki! A játék akkor indul, amikor kiborítom a hálóból a labdákat. Egyszerre egy labda lehet a kezedben, vagyis, mivel két keze van minannyiótoknak, csak két labda lehet nálatok! A célotok az lesz, hogy a saját térfeleteken minél kevesebb labda legyen. Az utolsó 10 másodpercben vissza fogok számolni. Ha a 0- t kimondom, már nem lehet labda a kezedben!
A játék lezárása: Amikor kimondom a 0-t, vége van a játéknak. Megszámolom a labdákat mindkét térfelen. Az a csapat győz, akinek a térfelén kevesebb labda van.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a résztvevő játékosokat, és megköszönöm, hogy játszottak. Megkérdezem, hogyan érezték magukat a játék alatt.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 101 labda, vagyis 100 db színes labda meg egy piros színű. Ez a változat abban különbözik a másiktól, hogy nem az a csapat győz, akinek a térfelén kevesebb labda van, hanem az, akinek nincs a térfelén a piros labda.
A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosan ismertetem a játék szabályait. Először játszunk egy próbajátékot, hogy lássam mindenki számára érthetőek- e a szabályok. Folyamatosan figyelem a játékosok fizikai és lelki biztonságát. Addig játsszuk a játékot, vagyis annyi visszavágót rendezek, amíg döntetlen nem lesz az állás.
A játékot lejegyezte: Kozmáné Zámbori Szilvia