A játék neve, címe: Ragadd meg!
A játék pedagógiai célja: A játék fejleszti a gyors reagáló képességet, kudarctűrő képességet, figyelemre összpontosít, fejleszti a színérzéket, a szem-kéz koordinációt, a finommotorikát, számfogalmuk erősödik.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztetem őket, hogy az építőelemek elkapásakor vigyázzanak egymás kezére.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Színes építőelemek (de játszhatjuk plüssfigurákkal, dióval … stb.)
Az előkészítés feladatai: Helyet és eszközt biztosítok a játékhoz.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevőket nem feltétlenül kell bevonnom az előkészületekbe, de megkértem Őket, hogy vegyenek ki az építőelemek közül 1-1 darabot, olyan színűt amilyet mondok nekik, majd tegyék maguk elé a földre körben ülve.
A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek! Ezekkel az építőelemekkel tudunk Ragadd meg játékot játszani! A játékban Ti lesztek a macskák, az építőelemek a színes mesebeli kisegerek. A macskáknak el kell kapni minél gyorsabban az egereket. Az a kismacska győz, aki minden alkalommal el tud kapni egy egeret.
A játék menete, játékszabályok:A gyermekek körben ülnek a földön, mindenki előtt egy építőelem. De mielőtt elkezdenénk a játékot egy elemet elveszek és az építőelemeket úgy helyezem el, hogy mindenkitől ugyanannyi távolságra legyen. Majd megkérem a gyermekeket, hogy kezüket tegyék hátra és amikor azt kiáltom, hogy „Ragadd meg!” akkor mindenki megpróbál, minél gyorsabban megfogni egy elemet. Akinek nem jutott építőelem, az sajnos kiesik a játékból, de tovább szurkolhat a többieknek. A játékban az győz, aki mindegyik alkalommal meg tudja ragadni az építőelemet vagyis az utolsó alkalommal is ő kapja el.
A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor a játékban levő utolsó két kisgyermek közül az egyik elkapja az építőelemet. Ő lesz a győztes. Az X.Y. kismacska volt a legügyesebb, mert ő mindig eltudott kapni egy kisegeret, de a többi kisegér is ügyesen próbálta elkapni az egereket. Ha szeretnétek játszhatunk még egyet!
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyermekeket személyre szabottan megdicsértem, velük együtt örültem. A kiesett játékost mindig buzdítottam, hogy majd a következő fordulóban biztosan sokkal ügyesebb lesz és el tudja majd kapni az egeret, vagy lehet, hogy ő fog győzni.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék során megbeszélhetjük, hogy hány építőelem marad a földön és hogy milyen színűek, melyikből van több-kevesebb- ua. Ez által fejlődik számfogalmuk, színérzékük. A játékot a szabadban is játszhatjuk, futás révén kell megszerezni az építőelemeket, mely során fejlődik nagy mozgásuk, térérzékük.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelnem kellett arra, hogy aki már kiesett a játékból, az a kisgyerek ne üljön vissza, csak a következő fordulóban.
Egyéb/megjegyzés: A játékból kiesett gyermekeket nagyon motiválta, hogy a következő fordulóban nyerhessenek vagy minél tovább benn maradhassanak a játékban. Ezért a játékot többször is játszottuk egymás után.
A játékot lejegyezte: Herbán Ferenc Szabolcsné