A játék neve, címe: Gólya és a békák
A játék pedagógiai célja: Gyakoroljuk egymás nevét, óvodai jelét. Figyelem, gyorsaság, szabálytudat fejlesztése
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: csak a helycsere közben lehet baleset, így erre hívom fel a figyelmüket
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Az előkészítés feladatai: Szabaddá teszem a szőnyeget, akadályokat megszüntetem, elpakolom
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a terem, a csoportszoba akadálymentesítésében
A játék megnyitása, nyitánya: Mivel a gyerekek ismerik egymást, csak névsorolvasást végzek. Mondom a gyermek teljes nevét, ő pedig a jelét mondja. Ezt szoktam fordítva is, a jelét mondom, és a gyermek bemutatkozik.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben állnak, én pedig a kör közepéről irányítom a játékot, úgy, hogy rámutatok az egyik gyermekre és az mondom, hogy
• GÓLYA-, Akire mutattam megmondja a mellette álló szomszéd gyerekek nevét. Ezután egy másik játékosra mutatok.
• BÉKÁK-, Akire mutattam leguggol és a mellette álló szomszéd gyerekek egymásra mutatva kimondják egymás neveit. Ezután egy másik játékosra mutatok. Megkérem őket, hogy cseréljenek helyet és újra helyezkedjenek el körben. Most neveik helyett a jeleiket mondják.
A játék lezárása: Ha látom, hogy kezdenek elfáradni, akkor, aki téveszt, kiesik, így be tudjuk fejezni a játékot.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem őket, nagyon ügyesek voltak. Szabályokat hamar elsajátították, remélem jól érezték magukat. Megkérdezem őket, tetszet-e nekik, máskor is játszhatunk-e ilyet.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthető, hogy csak a jobb oldalon álló gyermek mutat a másikra és mondja a nevet, jelet. De a kieső játékosok is ott maradhatnak, csak hátrább lép egy lépést.
A játékvezető speciális feladatai: Próba játék segíti a könnyebb értelmezést, a játék menetét.
A játékot lejegyezte: Járvás Jánosné