JÁTÉKRA FEL!

Rigó Hajnalka: Özönvíz

A játék neve, címe: Özönvíz

A játék pedagógiai célja: A játékosok gyors átmozgatása, figyelemösszpontosítás, pontos mozdulatok begyakorlása.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Teremben- felesleges bútorok elpakolása a játéktérről, – olyan székek használata, amelyek stabilak, fel lehessen állni rájuk. Szabadban- a nem játszók figyelmének felhívása, hogy ne menjenek a játéktérre.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Minden játékos számára elegendő szék.

Technikai igény: Zene lejátszó készülék

Az előkészítés feladatai: A székeket körben, vagy sorban egymás mellé elhelyezzük úgy, hogy körülötte biztonságosan lehessen menni, futni. Ha szőnyeg van a teremben, azt tekerjük fel. Zenét készítek elő.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérhetjük a játékosokat, hogy hozzanak maguknak egy széket, így az előkészítési idő lerövidül.

A játék megnyitása, nyitánya: Minden helyet foglal egy széken. Két utasítást elmondunk, a mozdulatokat be is mutatjuk, ezzel kezdjük a játékot. Ha ez már jól megy, elmondjuk az új utasításokat, be is mutatjuk őket.

A játék menete, játékszabályok:A játszóknak a különböző vezényszavakra, különböző utasításokat kell végrehajtaniuk. Özönvíznél mindenki feláll egy szélre, nehogy vizes legyen a lába. Tábortűznél a földre kell guggolni, hogy tüzet gyújtsanak, melegedjenek. Kisegér felkiáltásra mindenki leül a székre, felhúzza a lábát. Jön a medve felkiáltásra mindenki a játékvezetőhöz fut védelemért. Elindítom a magnóba bekészített zenét, ezalatt a játékosok körben futnak. Ha megállítom a zenét és elkiáltom a vezényszót, a játékosoknak az utasításhoz tartozó mozdulatot kell mutatniuk.

A játék lezárása: Ha a játékosok elfáradtak, vagy a játék kimerült, mivel a székek ott vannak, egy székfoglaló játékot javaslok, vagy megy a gőzőst játszom velük.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Menet közben nem kell javítani a rossz megoldásokat, egymást nézve magukat is javítani tudják. Ha több a tévesztés, megismétlem az utasítást. A játék közben a leggyorsabban reagáló játékost megdicsérem.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A jön a medve utasításnál, úgy tehetünk, mintha mi is megijednénk, és elszaladunk a gyerekek elől. Ha ezt a játékot tanítjuk először, akkor a Tűz- Víz – Repülőt is megtaníthatjuk.

A játékvezető speciális feladatai: A jó hangulat megteremtésével- őszinte beleéléssel- tovább játékban tarthatók a játékosok.

A játékot lejegyezte: Rigó Hajnalka