A játék neve, címe: Özönvíz
A játék pedagógiai célja: A játékosok gyors átmozgatása, figyelemösszpontosítás, pontos mozdulatok begyakorlása.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Teremben- felesleges bútorok elpakolása a játéktérről, – olyan székek használata, amelyek stabilak, fel lehessen állni rájuk. Szabadban- a nem játszók figyelmének felhívása, hogy ne menjenek a játéktérre.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Minden játékos számára elegendő szék.
Technikai igény: Zene lejátszó készülék
Az előkészítés feladatai: A székeket körben, vagy sorban egymás mellé elhelyezzük úgy, hogy körülötte biztonságosan lehessen menni, futni. Ha szőnyeg van a teremben, azt tekerjük fel. Zenét készítek elő.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérhetjük a játékosokat, hogy hozzanak maguknak egy széket, így az előkészítési idő lerövidül.
A játék megnyitása, nyitánya: Minden helyet foglal egy széken. Két utasítást elmondunk, a mozdulatokat be is mutatjuk, ezzel kezdjük a játékot. Ha ez már jól megy, elmondjuk az új utasításokat, be is mutatjuk őket.
A játék menete, játékszabályok:A játszóknak a különböző vezényszavakra, különböző utasításokat kell végrehajtaniuk. Özönvíznél mindenki feláll egy szélre, nehogy vizes legyen a lába. Tábortűznél a földre kell guggolni, hogy tüzet gyújtsanak, melegedjenek. Kisegér felkiáltásra mindenki leül a székre, felhúzza a lábát. Jön a medve felkiáltásra mindenki a játékvezetőhöz fut védelemért. Elindítom a magnóba bekészített zenét, ezalatt a játékosok körben futnak. Ha megállítom a zenét és elkiáltom a vezényszót, a játékosoknak az utasításhoz tartozó mozdulatot kell mutatniuk.
A játék lezárása: Ha a játékosok elfáradtak, vagy a játék kimerült, mivel a székek ott vannak, egy székfoglaló játékot javaslok, vagy megy a gőzőst játszom velük.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Menet közben nem kell javítani a rossz megoldásokat, egymást nézve magukat is javítani tudják. Ha több a tévesztés, megismétlem az utasítást. A játék közben a leggyorsabban reagáló játékost megdicsérem.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A jön a medve utasításnál, úgy tehetünk, mintha mi is megijednénk, és elszaladunk a gyerekek elől. Ha ezt a játékot tanítjuk először, akkor a Tűz- Víz – Repülőt is megtaníthatjuk.
A játékvezető speciális feladatai: A jó hangulat megteremtésével- őszinte beleéléssel- tovább játékban tarthatók a játékosok.
A játékot lejegyezte: Rigó Hajnalka