JÁTÉKRA FEL!

Gulyás Erzsébet: Sárkánytojás

A játék neve, címe: Sárkánytojás

A játék pedagógiai célja: Figyelemfenntartás javítása. Összefüggések, ok-okozati viszonyok hatékonyabb bemutatása. Fejleszteni a labdakezelést, ügyességet, gyorsaságot.

A játék jellege: Csoport- vagy párképző

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék előtt megbeszéljük, hogy a páros lábbal ugrálásnál, a másik gyerek váltásánál mire kell odafigyelni. Felhívom a balesetveszélyes dolgokra a figyelmüket.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Labda vagy lufi. Annyi darab, ahány gyerek van.

Az előkészítés feladatai: Labdák elosztása. Ha lufival dolgozunk, akkor előtte fel kell fújni, aztán elosztani.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha lufival dolgozunk, segíthetnek a felfújásnál és a szétosztásnál.

A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el gyerekek, hogy egy óriási sárkánytól ellopták a tojásait. Ő erre nagyon mérges lett és elrabolta a király leányát és csak akkor adja vissza, ha minden tojás újra nála lesz. A labdák (vagy lufik) jelképezik a tojást.

A játék menete, játékszabályok:Két csapatot kell alkotnunk. Az udvaron eldugtam kék és piros szalagdarabokat, mindenkinek csak egyet kell találnia. Ha megtalált egyet, akkor visszajön hozzám, így alakul ki a piros és kék csapat. A két csapat a kijelölt vonal mögé kell, hogy álljon. Onnan fogják visszavinni a sárkánynak a tojást. A labdát a térdével kell összeszorítani és páros lábbal a kijelölt pontig elugrálni. Ott leteszik és futnak vissza, ahol már várja a társa indulásra készen. Váltás: pacsival. Amelyik csapat hamarabb végez a feladattal, az nyer, vagyis ők szabadították ki a király leányát.

A játék lezárása: Az a csapat nyer, amelyik hamarabb végezz a feladattal, Ők szabadították ki a király leányát.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén átbeszéljük a játékot. Megdicsérem őket a teljesítményük alapján, kiemelem azokat a gyerekeket, akik magukhoz képest sokkal jobban teljesítettek.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A lufit vagy labdát cserélhetjük másik eszközre, így változhat a kerettörténet is.

A játékvezető speciális feladatai: Oda kell figyelni egymásra. Nem engedem, hogy a másikat hibáztatják.

A játékot lejegyezte: Gulyás Erzsébet