A játék neve, címe: Sárkányfarok-vadászat
A játék pedagógiai célja: A pedagógiai cél elsősorban az együttműködésre nevelés, de a csoport energaszintjének felfrissítése is ki volt tűzve
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelniük kell egymás testi épségére. Szabad tér kialakítása, zavaró, balesetveszélyes eszközök ne legyenek a térben.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: A sárkány farka: jelen esetben két színes mez, amit a hátsó gyerekek nadrágjába tűrtem.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mivel a játékosok maguk sárkánnyá változnak a játékban, lehet előzőleg, akár egy tábor alkalmával sárkányfejet, vagy sárkányfarkat készíteni, ez most nálam elmaradt, mert a gyerekekkel ügyelet alkalmából találkoztam, tehát nem volt erre lehetőségünk.
A játék megnyitása, nyitánya: Miután egy-egy csapatba kerültek a gyerekek:
Ti most EGY sárkány vagytok, egy fejjel, egy farokkal, de több lábbal! A két sárkánynak meg kell kűzdenie egymással úgy, hogy el kell rabolni egymás erőt érő sárkányfarkát. Ha sikerül az ellenfélnek elrabolni a farkatokat, az erőtök is gyengül ezzel! De mindig van új életetek, mindössze három menetben (a csapattagok számának megegyezően). Azalatt mindig cserélődhetnek a testrészek, hogy kipróbálhassátok magatokat mindenhol.
A játék menete, játékszabályok:A gyerekeket két azonos számú csoportba osztottam, szerencsére pont hatan voltak. Szorosan egymás háta mögé kellett állniuk, az elöl álló a sárkány feje, a hátsó gyerek pedig viseli a sárkány farkát, amit a másik sárkánynak/csoportnak igyekeznie kellett megszerezni. Szabály, hogy csak a sárkány feje kaphatja el a sárkány farkaként szolgáló betűrt szalagot, jelen esetben egy mezt. Ha sikerült elkapni, akkor újraindult a játék, de akkor már változtattunk a helyzeteken, aki fej volt, az lett középen, aki a végén állt, az lett a fej. Annyiszor játszottuk le, ahányszor szükséges volt, hogy mindenki kipróbálja magát minden szerepben. Jelen esetben 3 kört játszottunk, számoltuk, hogy melyik csapatnak hányszor sikerült sárkányfarkat szereznie. Fontos szabály még, hogy a sárkány nem bomolhat szét, azaz csak egymásba kapaszkodva haladhat. Két ellentétes oldalról indult a játék, egy megadott jelre.
A játék lezárása: Az a csapat győz, akinek a legtöbbször sikerül az ellefél farkát megszereznie.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kérdések, önmaguk és a csapat értékeléséhez: – kinek melyik helyzetben volt a legkönnyebb/legnehezebb dolga? – hogy tudott segíteni a csoporton? – hogyan sikerült egymással együttműködni?
Jutalmazás nincs
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mivel könnyen beszoríthatja az egyik sárkány az ellenfelet, ezért azt találtam ki, hogy ha a szemközti bordásfalig eljutottak, akkor az lehet a sárkány háza, amit egérúttal elhagyhat (3-ig számolok, addig elszaladnak onnan).
A játékvezető speciális feladatai: Amikor látszik, hogy szétszakad a sárkány, hiába kapta el az ellenfél farkát, nem kaphatja meg a pontot! Erre nagyon kellett figyelni játékvezetőként. Figyelni kell ezen kívülhogy a durvaságot megelőzzük, ugyanis könnyen be lehet szorítani az ellenfelet a sarokba, ilyenkor szintén érdemes egérutat adni.
A játékot lejegyezte: Veronika Mosonyi