JÁTÉKRA FEL!

Szőgyényiné Pados Csilla: Soha-sohasem

A játék neve, címe: Soha-sohasem

A játék pedagógiai célja: gondolkodtat, élményeket elevenít fel alkalomadtán, a játékostárs mélyebb megismerését szolgálja

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: figyelni kell a játékosok lelki sebezhetőségére, fájdalmas emlékek, vágyak megfogalmazására

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 15+ perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Nincs

Technikai igény: Nem kell

Az előkészítés feladatai: párnákat készítek körben üléshez vagy székeket, megkérem a játékosokat, hogy gondolkodjanak legalább 5 olyan dolgon, amit nem tettek meg még soha eddigi életükben (de esetleg szerették volna megtenni)

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: az előkészítésbe: előzetesen összeírhatják egy lapra a „Mit nem tettem még meg soha eddigi életemben” gondolataikat és szűkíthetik a „de szerettem volna…” gondolattal

A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt mondjunk a játékostársunkról 1-1 olyan mondatot, amit biztosan tud róla valaki. Majd tegyük fel a kérdést, hogy mi lehet az, amit azonban még soha nem tett meg az illető, bár szerette volna? Így ismerhetik meg jobban egymást!

A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben helyezkednek el, ülnek/állnak az adott helyszínnek megfelelően. Velük együtt játszom a körben. Mondok egy állítást az „Én még sohasem..” kezdetű mondatot. Ha csak én egyedül nem csináltam azt, amit állítottam, szereztem egy pontot. Sorban megyünk a körben. Ha többen vannak, akik ugyanúgy nem csináltak „valamit”, nem jár a pont. 5 pont megszerzésekor nyert a játékos.

A játék lezárása: lehet csapatokban is játszani pontszerzésre/nyerésre vagy egyénileg csupán egymás jobb megismerése céljából

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: információkat gyűjtünk egymásról és ez örömmel tölti el a játékosokat, összesítjük, ki mit szeretne még csinálni/elérni az életben vagy jutalmazzuk a legtöbb pontot elért játékost

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Attól függően, hogy mennyire szeretnénk megismerni a játékostársakat, más kezdetű mondatokkal is játszhatunk. Pl.:Nagyon szeretek …..(ezt és azt csinálni). Vagy: 10 éves koromig hittem abban, hogy… (de már nem). Vagy: Szeretnék egyszer eljutni a Földön… (ide-oda)

A játékvezető speciális feladatai: Egyszerre csak 1 típusú mondattal kezdjük a játékostársak megismerését, majd újabbakkal bővíthetjük a variációkkal.

Egyéb/megjegyzés: Egymás megismerésének legfontosabb része, ha engedjük a társakat magukról őszintén megnyilatkozni.

A játékot lejegyezte: Szőgyényiné Pados Csilla