JÁTÉKRA FEL!

Oláhné Szatmári Tünde: Szivárvány fogó

A játék neve, címe: Szivárvány fogó

A játék pedagógiai célja: Közösségi érzés erősitése, vidám hangulatú együtt mozgás

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Felhivom a gyerekek figyelmét hogy vigyázzanak egymás testi épségére, a kijelőlt területen fussanak körben és lehetőleg menetiránynak megfelelően a balesetek elkerülése végett.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: ovisoknál lehet varázspálca a fogónál ez motiváló erejú, de egyébként nem kötelező eszköz hozzá,

Technikai igény: nincs szükség semmire

Az előkészítés feladatai: . Biztonságos,szabad terület kialakitása a mozgásigénynek megfelelően

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha szükséges a teremrendezés, akkor segithetnek az átrendezésben, a balesetveszélyes tárgyak elpakolásában, szabad tér kialakitásában.

A játék megnyitása, nyitánya: Motiváció keretmesével, szabályok elmondása Képzeljétek, hogy a Varázserdőbe tévedtünk, ahol a nagyhatalmú Ákombákom varázsló lakik. Ez a varázsló olyan varázserővel bir, hogy akit megérint az nyomban átváltozik szivárvánnyá! Segitsetek legyőzni őt, és akkor ismét haza juthatunk mindannyian! Elmondom hogyan tudunk túl járni az eszén, megtörni varázserejét…

A játék menete, játékszabályok:A varázslónak meg kell érintenie a játékosokat futás közben. Akit sikerül kézzel vagy varázspálcájával megérintenie az sajnos elvarázsolódik, szivárvánnyá változik, és négykézlábra állva szivárványthidat formázva kell tovább lennie, mindaddig mig valaki át nem mászik a hidja alatt, igy megváltva őt a varázslat alól. Ha ez megtörténik, akkor újra folytathatja a játékot. Az a cél, hogy olyan ügyesen meneküljetek a varázsló elől, lehetőleg minél később, és kevésszer kapjon el benneteket és futás közben minél több bajba jutott társatoknak segitsetek átbújva alattuk . Minden szivárvány viszzaváltoztatásával fogy a varázsló varázsereje, ekkor új varázslót választunk majd helyette és folytatodhat tovább a játék!

A játék lezárása: Általában a játéknak a játékvezeő vet végét 3-4 perc után, majd új varázsló választása után ismét folytatódhat a játék. Új varázsló lehet kiválasztással, vagy az aki eddig a legkevesebbszer lett elvarázsolva. Kevés résztvevő esetén (4-5) előfordulhat, hogy a játék vége az lesz, hogy mindenkit elvarázsolnak és nem lesz aki kiváltsa a szivárványokat.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérem az ügyes játékosokat, megköszönöm, hogy figyeltek egymásra, elkerülték az ütközéseket, megbeszéljük kit hányszor varázsoltak el, mit szerettek jobban a játékban? Ha ők voltak a varázslók, ha futhattak a varázslók elől, vagy kiváltani társaikat.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az elkapott, megérintett futó játékosból elvarázsolt kőszobor, vagy gomba stb lesz, kiváltáshoz a társának körbe kell őt 1x kerülnie, vagy a fejét megérintenie stb Saját magát is kiválthatja pl 3 guggolással, vagy 1 fekvőtámasszal stb

A játékvezető speciális feladatai: Figyelemmel kisérem a játékot,ha kell istrukcióval, buzditással segitem őket. kiemelten fontos a gyerekek testi épségének biztonsága. Ha jól megy a játék 15-20 fő feletti résztvevő esetén lehetséges 2 varázslóval is játszani.

Egyéb/megjegyzés: Tetszett a gyerekeknek a játék, élvezték végig.Másnap kérték hogy játszuk ismét, és egyik kislány még varázspálcát is hozott hozzá 15-20 gyerek esetén folyamatos a játék, míg le nem állitjuk. Sajnos most a járvány alatt csak 5 gyerek volt az ovis ügyeleten aki játszott, így előfordult, hogy a varázsló elvarázsolt mindenkit, nem volt aki kiváltsa társait és véget ért a játék 2 perc alatt, de volt hogy 5 percig is folyamatosan zajlott

A játékot lejegyezte: Oláhné Szatmári Tünde