A játék neve, címe: Állatok futóversenye
A játék pedagógiai célja: Szórakoztatás, együttműködés kialakítása a szabályok betartásával. Nagymozgások, testi képességek fejlesztése: gyorsaság, ügyesség. Térérzékelés fejlesztése. Beszédészlelés fejlesztése. Figyelem, koncentráció fejlesztése.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Biztonsági szabályok ismertetése: • Aki játék közben kiszáll a játékból a padra üljön, bordásfalra ne másszon. • A résztvevők figyelmeztetése, hogy futáskor, ugráláskor, mászáskor stb. Vigyázzanak saját- és egymás testi épségére.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Az előkészítés feladatai: A helyszín biztosítása, a terem berendezése (nagy szabad terület), hogy biztonságosan tudjanak mozogni, játszani.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges, mert nincs eszköz, kellék.
A játék megnyitása, nyitánya: Köralakítás, kerettörténet, játékszabályok, biztonsági szabályok elmondása.
A játék menete, játékszabályok:Körben állunk. Elmondom a kerettörténetet. Az állatok futóversenyt rendeznek. A bagoly azt mondja, hogy a verseny igazságos legyen, mindenki fajtársával fusson (nyúl a nyúllal, tigris a tigrissel, őz az őzzel.. stb.) Most mi leszünk az állatok! Egy gyerek a körön kívül sétál. Ő a kihívó. Megérinti a társait. „Fussunk versenyt, legyünk lovak! (békák, pókok, sánta rókák stb.)” Az adott állat mozgását utánozzák, futnak, másznak, ugrálnak, kúsznak stb. A megérintett gyerek (állat) versenyt fut a kihívójával a kör körül. A megürült helyre az elsőnek odaérkező gyermek áll be. Aki utoljára érkezett, az lesz az új kihívó.
A játék lezárása: Amikor mindenki sorra került lezárom a játékot. „Elfáradtak az állatok, most pihenjünk le!” lefekvés, elalvás, relaxáció.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megkérdezem, hogy érezték magukat. Feldolgozást konkrétan nem tervezek.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már mindenki jól érti a játékot mondhatják egymásnak azt is: „Másszál velem, mint a …” Állat hangját is utánozhatják közben.
A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok fokozatos megértetése. Pl.: Próbajáték futással. Hova álljon be? Magam mutatom be egy résztvevővel. Más mozgásformák. A gyerek egyéni ötleteinek próbálkozásainak beépítése a játékba. Bátortalanabb, passzívabb gyermek bevonása a játékba a helyzettől függően. Jó hangulat megteremtése a játék folyamán.
Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot azért választottam, mert sokrétű, vidám, dinamikus, komplex fejlesztő játék, ami ennek a korosztálynak szerintem kifejezetten hasznos. Átalakított játék.
A játékot lejegyezte: Irimie Andrea