JÁTÉKRA FEL!

Lazics Mercédes

„Szemmel irtó szellemirtó Mindenki üljön le a körben egy székre. (Én játékvezetőként a körön kívül maradok.) Szellemek lesztek, akik nagy, világító szemeikkel mutogatják hatalmukat. (Próbáljuk ki: mindenki nézzen farkasszemet a vele szemben ülővel 5 másodpercig.) De egy valaki közületek nem szellem, hanem szellemirtó lesz, aki szembenéz a szellemekkel, és megpróbálja egyenként kacsintással semlegesíteni szikrázó tekintetüket. (Ezt is kipróbáljuk: mindenki kacsintson rá a szemben ülőre.) A szellemek nem sejthetik, hogy ki a szellemirtó. Úgy fogom kiválasztani, hogy becsukjátok a szemeteket, ötig számolok, körbejárok, és közben megérintem valaki fejét. A kiválasztott semmilyen módon ne árulja el magát. (Csukjátok be a szemeteket … 1 2 3 4 5 … kinyithatjátok.) A játék menete a következő: Választotok egy "szem-pár"-t, azaz valakit a körből, akivel egymásra néztek. A szellemirtónak az a célja, hogy amíg a zene szól (a Szellemirtók film zenéjét használom, de lehet jelszóra váltás is), úgy kacsintson rá szem-párjára, hogy a többi szellem ezt ne vegye észre. Akire rákacsintott, az kiesik, és elhagyja a kört. Ha a zene megáll, "szem-pár" váltás következik. (A zene akkor is megállhat, ha éppen nem esett ki senki.) Ha a szellemek közül valaki látja, hogy a szellemirtó rákacsintott egy másik szellemre, akkor ezt kézfeltétellel jelezheti, de nem mondhatja el. Amikor viszont már hárman is jelezték, hogy sejtik a szellemirtó kilétét, akkor megállítom a játékot, és a három szellemnek a "Hess!" jelszóra egyszerre kell rámutatniuk arra, akire gondoltak. Ha mindhárman ugyanarra a játékosra mutatnak, akkor az a játékos kiesik akkor is, ha nem Ő a kiválasztott. Ha különböző játékosokra mutatnak, akkor viszont saját magát ejti ki mind a 3 vállalkozó szellem. Ha a szellemirtónak sikerül úgy kacsintgatni, hogy már csak 2 szellem van a körben, akkor győzedelmeskedett a szellemek felett. Ha viszont leleplezik, akkor a szellemek győznek, és elkergetik a szellemirtót.”

Lazics Mercédes
Célcsoport: 10-14 év,>15