JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Vida Krisztina: Színfogó

  1. A játék neve, címe: Színfogó
  2. A játék pedagógiai célja: Az óvodáskorú gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlődésének elősegítése A színekkel kapcsolatos ismeretek felelevenítése, gyakorlása mozgásos játékkal.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kötél a játéktér felezésére
  12. Technikai igény: nincs szükség rá
  13. Az előkészítés feladatai: Terem átrendezése, játéktér kialakítása, kötéllel a játéktér elfelezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Irányítással a gyerekek segítenek a terem rendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt, átismételjük a színeket, megnézzük milyen színek találhatok a saját és társaik ruháin. Átbeszéljük, megnevezzük, megmutatjuk.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körém gyűlnek, elmondom a játék szabályát A térfél egyik felére felállnak a gyerekek, akiknek a feladata lesz, hogy átjussanak a terem másik felébe úgy, hogy a fogó ne tudja elkapni őket. A térfél másik felén helyezkedik el a fogó, háttal a gyerekeknek. Hangosan bemondja az általa választott színt, majd megfordul, és megpróbál valakit elkapni. Amikor a fogó kimondja a színt, azok a gyerekek, akiken az megtalálható átszaladnak a térfél másik felére, kicselezve a fogót. Akit elkapott, az fogó lesz. Ha valaki a helyén marad, és a kiválasztott szín megtalálható rajta, akkor ő lesz a fogó.
  18. A játék lezárása: A játékot nem kiesése formában játszuk, hogy a megfogott gyerekeknek ne legyen holtideje. A megfogott játékos fogó lesz. A gyerekek sokban meghatározzák a játék idejét. Ha tetszik nekik, a végtelenségig játszanák, ezért egy 15-20 perces időintervallumot gondolok… Ha nagyon tetszik, másnap újra játszhatjuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatosan dícsérek, ezzel motiválva őket. A futó gyerekeket, ha ügyesen kicselezik a fogót, a fogót ha elkap valakit…, A játék végén megbeszéljük közösen, hogy ki hogyan érezte magát, esetleg van -e ötletük, hogyan játszhatjuk még…/ szuper ötleteik lehetnek../
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -csak az fut, akin a megnevezett szín megtalálható, többiek a helyükön maradnak -csak az fut, akin a megnevezett szín nem található meg, a többiek a helyükön maradnak -mindenki fut, a fogónak kell kiválasztani azt a gyermeket akin megtalálható vagy nem az általa mondott szín -ha többen játszuk, akkor akit megfog a fogó ő is azzá válik
  21. A játékvezető speciális feladatai: Dícsérettel ösztönzöm a gyerekeket Ötleteket adok, hogyan tudják a fogót kicselezni. A fogónak, hogy milyen színt mondjon, ha tanácstalan, hogy előnyös helyzetbe kerüljön.. Folyamatosan felhívom a figyelmüket az egymásra figyelésre
  22. Egyéb/megjegyzés: Új játék, a gyerekek nem ismerik
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szabóné Vida Krisztina