JÁTÉKRA FEL!

Rocska Edina: Kincses hajó

  1. A játék neve, címe: Kincses hajó
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció, reagálás gyorsaság fejlesztés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megvizsgálni a közeli berendezési tárgyakat,nem-e balesetveszélyesek (élesek, megfelelően rögzítettek)
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Esetleg jelmezek,bábok
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő tér kiválasztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Jól begyakorolt játék esetén,rajtam kívül játszhatja valaki más is a kapitány szerepét.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok tágas körben állnak. A játékvezető felszólítására különböző feladatokat kell elvégezniük. Keretmese: Mesés kincseket szállító hajón, bátor felfedezők vagyunk. A kincs és mi is, állandó veszélyben vagyunk, hol a zord időjárás, hol a kincsre áhítozó zord kalózok fenyegetnek. A feladatunk az, hogy az utazás során megvédjük a kincset és magunkat a veszélyektől, olyan módon, hogy betartjuk a Kapitány utasításait. Sikeres partra szállás után, igazságosan osztozunk a kincseken.
  17. A játék menete, játékszabályok: Megkérem a játékosokat, hogy álljanak körbe a tágasan, szellősen. Én vagyok a Kapitány, középen állok és utasításokat adok a hajón utazóknak. Ha azt kiáltom: -HULLÁM!! Mindenki ugrik egy nagyot, kezek a magasban, nehogy elsodorja a magasra felcsapó hullám. Ha azt kiáltom: – JÉGESŐ!! Mindenki leguggol a és kicsire összehúzza magát, ne érje a jégeső. Ha azt kiáltom: -KALÓZOK!!! Mindenki támadóállásba áll, az egyik karját előre tartja, mintha kardot rántott volna. Ha a játékosok megértették a szabályokat és pár kört lejátszottunk, nehezíthetjük a játékot. Ha így kezdem: Kapitány mondja: hullám, jégeső stb.…, akkor végre kell hajtani az utasítást, ha viszont így kezdem: Papagáj mondja: hullám, jégeső stb.…, akkor nem szabad végrehajtani.
  18. A játék lezárása: Kétféleképpen zárhatjuk a játékot. Senki nem esik ki tévesztéskor (kicsikkel inkább így játszanám), vagy tévesztéskor kiesik a játékos, és az utolsó 3-5 bennmaradó nyer.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A legügyesebbeket megtapsoljuk, illetve közülük választunk kapitányt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthetjük a mozgásformákat, illetve gyorsíthatjuk a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Rocska Edina