JÁTÉKRA FEL!

Pongráczné Derda Diána: Kézrecsapós játék

  1. A játék neve, címe: Kézrecsapós játék
  2. A játék pedagógiai célja: megtanult szavak és szabályok alkalmazása és ismétlése, szórakozás
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: kell egy akkora hely, ahol a csoport tagjai körbe tudnak állni, és ha hátralépnek, sem ütik meg magukat, illetve teremrendezés közben nem tolják egymásra, vagy nem döntik fel a székeket és a padokat
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: egy összecsavart újság vagy összegumizott székpárna
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: hátra-, illetve félretoljuk a teremben a padokat, hogy legyen akkora hely, ahol a résztvevők körbeállhatnak
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a teremrendezésbe bevonom a résztvevőket
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az előző angol órán ételek neveit tanultuk meg, ezekkel fogunk most játszani. Egy önként vállalkozó a kör közepére áll a kezében egy összecsavart és összegumizott székpárnával. Mindenki kitalál egy ételt (lehet ez gyümölcs, zöldség, melegétel, innivaló), és elmondja, hogy mit választott az előzőleg tanultak közül (fontos, hogy ismétlendő és már tanult szó legyen, mert újra nem fognak emlékezni). Mindenki megpróbál minél többet megjegyezni. Mindenki előre nyújtja a kezét, nem dughatja maga mögé, mert akkor nem tud a kör közepén álló rácsapni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető mond egy ételt, és a kör közepén álló megpróbál rácsapni annak a kezére, aki azt az ételt mondta. Úgy kerülheti el, hogy rácsapjanak a kezére, ha még mielőtt ez megtörténne, kimondja egy másik étel nevét. Ha lassú, vagy nem tud mondani más ételt, vagy elrántja a kezét, ő kerül a kör közepére. Nem lehet azt az ételt mondani, ami előtte volt, így nem lehet, hogy csak két vagy három játékos egymás ételeit mondja, és csak ők legyenek a játékban, mert íly módon „diszkvalifikálja magát”, azaz kiesik.
  18. A játék lezárása: ha bármely ember már harmadszor kerül a kör közepére, a játékot befejezzük.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: aki, bár az ételét többször mondták, mégis elég gyors volt, és elkerülte, hogy a kezére csapjanak, így nem került a kör közepére, plusz pontot kap.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. variáció: a megszámlálhatóság szerint nehezíteni lehet a játékot, vagyis hogyha valaki egy megszámlálható ételt mond (pl. apple), az étel „gazdájának” egy megszámlálhatatlan ételt kell mondani (pl. milk), és így tovább, mindig az ellenkezővel (megszámlálható vagy megszámlálhatatlan). Aki nem tud mondani, vagy ugyanolyat mond, az kerül a kör közepére. 2. variáció: a bevezető mondat az „I need” lesz. Pl. I need an apple vagy I need some milk. – a megszámlálhatóság szerint a/an vagy some. 3. variáció: a bevezető mondat az „I’ve got” lesz, és a many vagy a much szót kell használni, megint csak a megszámlálhatóság alapján. 4. variáció: állító és tagadó mondatokat kell mondani felváltva some és any használatával.
  21. A játékvezető speciális feladatai: amikor egy játékos kezére rácsapnak, és bekerül a kör közepére, a játékvezető mondja a következő mondatot, mert előfordul, hogy egyes emberek teljesen kimaradnak a játékból, mert a többiek nem emlékeznek arra, hogy ő milyen ételt választott.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Pongráczné Derda Diána