JÁTÉKRA FEL!

Dankóné Mészár Mariann: zenekar

  1. A játék neve, címe: zenekar
  2. A játék pedagógiai célja: A játékot megelőző ének órán szerzett tudás gyakorlása. ( hangszerek csoportosítása, hangszerek tartása)
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy a hangszereken való játék imitálása során figyeljenek a mellettük álló testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Ha tanteremben játszunk, a helyszín kialakítása, padok széthúzása, hogy ott körben állva biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előkészítéseként az előző ének órákon videó felvételeket nézünk a hangszerek megszólaltatásáról rövid zenei részletek meghallgatásával. Csoportosítjuk a hangszereket (fúvós, vonós, pengetős, ütős) és megfigyeljük a hangszerjáték során használt kézmozdulatokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok körben állnak, ismertetem a játék szabályait.
  17. A játék menete, játékszabályok: A karmester (játékvezető) rámutat egy játékosra és egy hangszer nevét mondja. Pl.: hegedű. A játékosnak a hangszerjátékos kézmozdulatait kell imitálnia. A tőle jobbra és balra álló játékosnak egy-egy másik hangszercsoportba tartozó hangszer ( nem vonós) játékát kell utánozni. Így hárman alkotnak egy zenekart. ( Pl: hegedű, zongora, dob) A karmester vezényli őket, míg mindhárman helyesen tartják képzeletbeli hangszerüket. Majd a játékvezető hirtelen egy másik játékosra mutat egy másik hangszer nevének hangoztatásával. Most másik három játékos alapít zenekart. Arra kell figyelni, hogy mindhárom hangszer másik hangszercsoportba tartozzon, nem lehet pl. két fúvós egy zenekarban. A játékosoknak figyelniük kell egymást, tudniuk kell az egyes hangszercsoportba tartozó hangszereket és ismerniük kell a hangszer helyes tartását.
  18. A játék lezárása: A játék célja a megszerzett tudás játékos gyakorlása. A játék nem kiesésre játszandó, a tévesztés következménye nem lehet e játékból való kizárás.A játék a játékvezető belátása szerint ér véget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végeztével megbeszéljük az esetleges hibákat, értékeljük egymás munkáját, teljesítményét.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék további változata lehet, ha nem csak a játékvezető ( tanár) vezényel, hanem valamelyik ügyesebb játékos végzi ezt a feladatot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabály pontos betartására fokozottan oda kell figyelni. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban játszani.
  22. Egyéb/megjegyzés: Zeneiskolai szolfézs és általános iskolai ének tanár vagyok. A játék alapötletét a 8. leckében látott " Bumm" c. játék adta. Ezt dolgoztam át zenei témájú játékká.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dankóné Mészár Mariann