JÁTÉKRA FEL!

Kalmárné Simon Katalin: Cukros cérna

  1. A játék neve, címe: Cukros cérna
  2. A játék pedagógiai célja: Fejlődjön a toleranciájuk, együttműködésük. Ügyesedjen a nyelv és szájmozgásuk. Érezzék jól magukat,szórakozzanak.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztetem a játékosokat, hogy a cérna beakadhat a fogaik közé illetve a szájukban lévő cérnát megfelelően irányítsák.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Cérna, kockacukor
  12. Technikai igény: Egy asztal, minden játékosnak egy szék
  13. Az előkészítés feladatai: Cérna lemérése, cukor rákötése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérem a résztvevőket, mérjék le a cérnát és kössék rá a kockacukrot
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabály ismertetése. Kerettörténet elmesélése: A mesebeli királylányoknak ( ez esetben valóban 2 lány ) a békává varázsolt királyfit kell „megcsókolni”. Az nyer aki ezt előbb megteszi.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden versenyzőnek adok 1-1 50 cm hosszú cérnát, melynek a végén egy kockacukor lesz. A cérna végét a versenyzők a szájukba veszik és RAJT szóra mindenki a szájával – NEM A KEZÉVEL – húzza a cérnát. Győz az a játékos, akinek először ér a nyelvéhez a cukor.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem Őket, mivel megfelelő odafigyeléssel és toleranciával vettek részt a játékban. Megtanulták a nyelv és száj finomabb mozgásának technikáját, illetve gyakorolhatták. Tudtak a másik győzelmének örülni. Valóban szórakoztatónak élték meg.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A vesztesnek át kell adni a nyertesnek a cérnáján lévő cukort, neki pedig újat kötünk. Addig tart a játék amíg valamelyikük össze nem gyűjt 3 kockacukrot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Próbajáték levezetése ahol nincs nyertes és vesztes. Játék levezetése ahol a nyertes kap még egy kockacukrot a cappucino-jába.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékosok jól érezték magukat a játék alatt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kalmárné Simon Katalin