JÁTÉKRA FEL!

Kincses Róbert: Portyázások portyázása

  1. A játék neve, címe: Portyázások portyázása
  2. A játék pedagógiai célja: a demokratikus magatartásformák, az udvarias, kulturált viselkedésmódok elsajátítása;az önálló ismeretszerzés igényének kialakítása;
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék baleseti kockázati szintje rendkívül alacsony, ezért elég szóban tájékoztatni őket a társasjáték biztonságos használatáról.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Társasjáték, kártyák, dobókocka, bábuk
  12. Technikai igény: A társasjáték és a hozzá kapcsolódó eszközök.
  13. Az előkészítés feladatai: A padok és a székek elrendezése. A társasjáték előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A magyar történelem egy csatáját kiemelek, és a tanulók elmondják a hozzá kapcsolódó ismereteiket. Lehetőség esetén el is lehet játszani.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A magyarok portyázásra indultak, hogy minél több kincset szerezzenek. Az győz, aki elsőként célba ér! Szerezzetek minél több kincset.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tanulók három csoportot alakítanak ki. Mindegyik csoport megkapja ugyanazt a játékot. A játékot az kezdi, aki először hatost dobott. Ezután jöhet a következő az órajárásával ellentétes irányban. Aki dobott, húz egy kártyát, amin egy kérdés szerepel. A kérdésekre a válasz rövid (egy-két szó, maximum egy mondat). Ha helyesen válaszolt, akkor léphet annyit, amennyit dobott. És kap mellé annyi érmét is. Ha tévesen válaszolt, akkor nem léphet. Az győz, aki hamarabb célba ért. A három csapatból három győztes lesz, akik versenyeznek egymással. A többiek folytatják tovább a játékot. A három győztesből egy villámkérdéssel kiderül, hogy ki az igazi „portyázó”.
  18. A játék lezárása: A portyázás sikeres volt, egy a győztesünk kincsekkel megrakodva tért haza.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék folyamán az aktivitásnak megfelelően lehet érdemjegyet szerezni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Puzzle-lel is lehet játszani. A helyesen válaszolók egy puzzle-darabot kapnak, amit elhelyezhetnek a padon. Az győz, aki a legtöbb puzzle-t bezsebelte!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az eszközök biztosítása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Minden csoportnál célszerű ugyanakkora létszámmal bírnia.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kincses Róbert