JÁTÉKRA FEL!

Kelemen-Ihász Bernadett: Kiborult a gyümölcskosár, második játék: Élet az erdőben

  1. A játék neve, címe: Kiborult a gyümölcskosár, második játék: Élet az erdőben
  2. A játék pedagógiai célja: gyümölcsök neveinek gyakorlása növények, állatok, virágok neveinek gyakorlás, felosztás, csoportosítás
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a helyváltoztatás során figyelni kell a másik biztonságára
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs szükség, esetleg képes- szókártya, vagy báb-figura
  12. Technikai igény: nincs v. sszék- lehet játszani széken ülve is
  13. Az előkészítés feladatai: székek kirakása- kiborult gyümölcskosár játéknál, élet az erdőben játék- bábok elkészítése Helyszín berendezése ahol állva/ ülve biztonságosan lehet játszani
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: képek/ kártyák / bábok készítése a növények – állatok neveivel, ha minden résztvevő kap egy képet, amit magára tűzhet- kezébe foghat
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : Minden résztvevő megkapja- a nevét pl. alma, citrom, barack… gyakoroljuk mindenki tudja , élet az erdőben játéknál a – bábot is kiosztjuk
  17. A játék menete, játékszabályok: .Kiborult a gyümölcskosár . A játékvezető irányítja a játékot. HA mondom a két nevet- helyet cserélnek. pl. alma-eper helyet cserél, Ha azt mondja: kiborult a gyümölcskosár – helyet cserélnek – mindenki elindul és másik helyére áll. Élet az erdőben játék A játékvezető irányítja a játékot. HA mondom a két nevet- helyet cserélnek. pl. róka- őz helyet cserél, ha azt mondom: a növények helyet cserélnek – minden növény elindul és helyet cserél, ha azt mondom állatok- minden állat cserél helyet, ha azt mondom Élet az erdőben- mindenki elindul és másik helyére áll.
  18. A játék lezárása: a játékvezető utasítása a játék vége: Növények és állatok külön csoportba állnak, kellékek összeszedése
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: dicséret, jutalmazás, megköszönni a játékot
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: tovább lehet bővíteni pl. a gyümölcsöket csoportosítani is lehet pl. ősszel érő gyümölcsök, ekkor a csoportok nevének mondásával, csak az adott csoportba tartozó gyümölcsök cserélnek helyet, csoportok is bekerülnek a játékvezető utasításába. További variáció lehet: ha 1-gyel kevesebb szék van, mint játékos. Ekkor, akinek nem jut szék- ő mondja a következő utasítást- ekkor ő is kereshet helyet, akinek nem jut hely, az folytatja. Élet az erdőben játék: : tovább lehet bővíteni pl. az állatokat és a növényeket alcsoportokra osztjuk: pl. madarak, emlősök, vizi állatok… csoportok is bekerülnek a játékvezető utasításába
  21. A játékvezető speciális feladatai: figyelni a játékosokat, tévesztés esetén jelezni azt az adott játékosnak
  22. Egyéb/megjegyzés: résztvevők szeretik ezt a játékot, élvezik a szerepeket. Ezt a két játékot SNI tanulókkal végeztük.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: www.jatekrafel.hu
  24. A Játékot lejegyezte: Kelemen-Ihász Bernadett