JÁTÉKRA FEL!

Molnár Zsuzsa: Amőba (átgondolva) sportosan

  1. A játék neve, címe: Amőba (átgondolva) sportosan
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatmunka, összetartás. Logikus gondolkodásra késztetés.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívás az összeütközés elkerülésére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 9 db hulahopp karika jelzőtrikó, vagy valamilyen anyagdarabok két különböző színben
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kellékek közös előkészítése, kirakása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: -Ismeri-e valaki az amőba játékot? Elmondja, aki jelentkezik, hogy mik a szabályok a papíros változatban. Most nem rajzolunk, hanem mi fogjuk a trikókat a karikákba elhelyezni, hogy meglegyen a 3 egymás mellett.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapatot alkotunk. Különféle színű anyagot (jelzőtrikót) fognak a kezükben. Az első páros sípszóra indul és elhelyezik a trikókat egy-egy karikában, visszafutnak és kézérintéssel váltják a társukat, akik szintén elhelyezik a trikót egy körben, itt már taktikáznak, hogy ki hova rak. A játéknak akkor van vége, ha sikerül valamelyik csapatnak kirakni egymás mellé a 3 egyforma színű trikót. Nem a gyorsaság a fontos, hanem a taktika.
  18. A játék lezárása: Többszöri visszavágót kértek a gyerekek, nehezen akarták abbahagyni a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéltük, ki hogyan érezte magát. Ha tetszett a játék miért, ha nem akkor az miért nem. Kellene- e változtatni valamiben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha több játékos van, akkor lehet kirakni több karikát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelmeztetni kell a gyerekeket, hogy nem a gyorsaság a fontos, hanem gondolkodjanak, próbálják akadályozni a másik csapatot.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Zsuzsa