JÁTÉKRA FEL!

Mucsina Gábor Csabáné: Egy mindenkiért….

  1. A játék neve, címe: Egy mindenkiért….
  2. A játék pedagógiai célja: Egymás elfogadása, segítése, az összetartozás érzésének megerősítése. Elsajátított tananyag gyakorlása játékos formában.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csoportok kialakításánál ügyelni kell, hogy különböző képességű, tudású tanulók kerüljenek egy csapatba. A csoportbeosztás történhet véletlenszerűen, pl. kártya, számozott lapok segítségével, vagy csapatkapitányok által választott tagokkal
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Írószer, füzet, előre elkészített feladatlapok
  12. Technikai igény: A tanterem asztalai, székei, esetleg kivetítő a feladatok ellenőrzéséhez.
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő számú feladatlap, egy segítő, aki ellenőrzi a megoldásokat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Beszéljék meg a stratégiát, ki melyik típusú feladatot vállalja be. Ügyeljenek, hogy a padon rend legyen, hogy elférjenek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Pontosan el kell mondani milyen típusú feladatokat kell majd megoldaniuk, hogy megbeszélhessék egymás között a stratégiát. Mivel az idővel is gazdálkodniuk kell, ezért fontos tisztázni, hogy mindenkinek törekednie kell a pontosságra, de nem szabad egymással türelmetlennek lenni
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok csapatban dolgoznak. A csapatok tagjai egy asztalnál ülnek, lehetőség szerint az asztal körül elhelyezkedve. A FŐfeladatsort a csoportok padjára helyezzük lefelé fordítva. A feladatlapokat csak az előre megbeszélt jelre szabad megfordítani, akkor kezdhetik el a munkát. Egymásnak nem segíthetnek, ha megakadnak a megoldásban, tovább kell csúsztatni a mellette ülő társuknak. Amíg nincs nála a papír, gondolkozhat a feladat megoldásán. Miközben a papír körbe-körbejár, a tanári asztalról feladatokat lehet „rabolni”. Az asztalon a feladattípusok neve alatt, fejjel lefelé fordítva találhatók a BONUSZfeladatok, amelyekből választhattok. Egyszerre csak egy csapattag és csak egy BONUSZfeladatot vihet a csoportasztalhoz. Ezt a feladatot neki kell elkezdenie, ha elakad a megoldásában azt is továbbadhatja társának. A kész BONUSZfeladatot más is kiviheti az asztalhoz. Pl. az, aki szeretne feladatot rabolni. Vigyázz, hogy a TE csapatod azonosítójához tedd le a megoldott feladatokat. A feladatokon 10 percig dolgozhattok. Ha elkezdem a visszaszámolást minden csapatnak ki kell hoznia a Főfeladatsort és az utolsó BONUSZfeladatot.
  18. A játék lezárása: Az idő leteltével a feladatlapokat le kell adni. A csapat tagjai egymás között megbeszélhetik, hogy mennyire biztosak a megoldásuk helyességében.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A feladatok megoldásának helyességét közösen ellenőrizzük. Ezt meggyorsíthatja, ha van a teremben kivetítő. A legtöbb pontot elért csapat tagjai csillagokat, pipákat, smile-ket kapnak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A feladatok megbeszélése után a csoportok dönthetnek úgy, hogy egy-egy jól sikerült feladat pontjainak duplázását kérik. Ehhez a csoport tagjainak alaposan át kell beszélni a feladatokat, mert ha mégis hibás az általuk megjelölt feladat megoldása, akkor arra nulla pontot kapnak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha valamelyik tanuló elbizonytalanodik, vagy úgy érzi, hogy ő gyengíti a csapatot, adjunk neki egy kis segítséget. Az is segítséget jelenthet, ha neki azonnal megmondjuk, hogy jól számolt-e
  22. Egyéb/megjegyzés: A tanórán alkalmazott játékok legalább olyan fontosak, mint a szabadidős játékok. Ezzel a játékkal azt gondolom, a tanuláson kívül a szociális kompetenciákat is tudjuk erősíteni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/open?id=0B4ehbG1T9Q1vRzZDTjl2VUotbWs
  24. A Játékot lejegyezte: Mucsina Gábor Csabáné