A játék neve, címe: Hármasdobó
A játék pedagógiai célja: Szórakoztatás, a megosztott figyelem fejlesztése
A játék jellege: egyeb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljetek egymásra, amikor a tollért nyúltok, nehogy megkarmoljátok a másikat!
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 7+
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: barhol
Helyigény: kor
Eszközigény: 1 db dobókocka, 1 db ceruza, vagy 1 db toll, papír minden résztvevőnek
Technikai igény: Szék, vagy pad minden résztvevőnek, asztal
Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése, külön papír kiosztása minden résztvevőnek Az 1 db tollat mindenki számára elérhető helyre tenni
Az előkészítéshez szükséges idő:0-5
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Papír kiosztása
A játék megnyitása, nyitánya: Mondd el a játékszabályokat!
A játék menete, játékszabályok:A játékosok előre meghatározott irányban (pl. óramutató járásával megfelelően) sorban dobnak a dobókockával. Aki hármast dob, az felveheti a tollat, és a saját papírjára kezdjen el állatneveket írni, amennyit csak tud. Fontos szabály, hogy amilyen betűvel végződik az előző állat neve, olyannal kell a következőnek kezdődnie. Az első állatnév tetszőleges betűvel kezdődhet. Pl. Zsiráf, fóka, aligátor, róka, afrikai elefánt, tigris, sügér… Amíg ő ír, a többiek sorban egymás után dobnak a kockával, és aki hármast dob, elveheti az írótól a tollat, (aki utána nem írhat, addig, amíg újra hármast nem dob) és elkezdheti saját listáját írni.
A játék lezárása: A játék akkor ér véget, amikor valaki legelőször össze tud írni 10 db állatnevet a saját papírjára a fenti szabályoknak megfelelően.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, beszéljétek meg, melyik betűkkel volt a legnehezebb állatneveket találni.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Korcsoporttól függően lehet könnyíteni a szabályokon: Pl.: Nem kell azzal a betűvel kezdődnie a következő szónak, amivel az előző befejeződött. Továbbá lehet akár tananyaghoz kapcsolódó szavakkal játszani. Pl.: Növény nevek, j-s, ly-s szavak, erdőben élő állatok.
A játékvezető speciális feladatai: Érdemes fokozatosan nehezíteni a játékot a szabályok megismeréséig.
Egyéb/megjegyzés: A tapasztalatok alapján a kevésbé lelkes játékosok élvezettel kapkodják a tollat és a dobókockát igyekezve minél több szót összeírni.
A játékot lejegyezte: Fekete Dénes