JÁTÉKRA FEL!

Sinkáné Kocsis Edit: Szabadíts fel!

  1. A játék neve, címe: Szabadíts fel!
  2. A játék pedagógiai célja: Az osztályon belüli együttműködési készség, a kooperáció, a kommunikáció, a csapatszellem fejlesztése. A különböző személyiségjegyek, tulajdonságok könnyebb elfogadása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a figyelmüket a balesetveszélyes szituációkra, egymás testi épségének megóvására.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 3 db pad, 1-2 labda
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, hogy ott biztonságosan tudjunk játszani. Padokat készítsék elő.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csapatok a királyukkal az élükön az előre megbeszélt padokat a helyükre hordják. Egymásra való odafigyelés hangsúlyozása!
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 2 csapatra osztom az osztályt. Elsőnek királyt választok, aztán a két király meghívja az országa védelmére a társakat. Elfoglalják a maguk országrészét. A pálya/királyság területének ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Volt egyszer 2 király. Sehogyan sem tudtak megegyezni, hogy melyik országában lakik több ember. Számlálgatni kezdték őket.(CSAPATOKRA OSZTÁS). Hiába lettek egyenlően, szabadítani szerettek volna a börtönbe kerülők közül. Ezért nagy csatározásba kezdtek: Mindenki az enyém felkiáltással! Ha a királyok és segítőik a helyükön vannak, leülnek. Ismertetem a szabályokat: – Akkor tudtok területet/embert foglalni magatoknak, ha a labdával eltaláljátok. – Ha az a földről pattant fel, az nem érvényes. – Ha valakit az ellenfél eltalált, az a szabadítását a másik térfélen/királyságon várja.(Börtön) – Szabadítani csak a társad tud, aki átpasszolja a labdát. Ha egyszerre fogjátok azt meg, akkor egyeznetek kell! – Ha sikerül eltalálnod valakit, újra a saját királyságodba kerülsz.
  18. A játék lezárása: A játékot az a királyság nyeri, aki előbb juttatja börtönbe az ellenséges királyság lakóit!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm az aktív részvételt. Majd megkérdezem, hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle? Hogyan tudtak egymással együttműködni? Hogyan segítették a saját csapatukat?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha ez a játék már jól megy, akkor érdemes visszavágót is rendezni, valamint próbálni lehet a 2 labdával való támadást is!
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék során kialakuló nézeteltérések kezelése, a szabály betartatása. Folyamatosan figyelnem kell a játékosok testi épségére is. A játék során kialakuló nézeteltérések kezelése, a szabály betartatása. Folyamatosan figyelnem kell a játékosok testi épségére is.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az osztályom nagyon szereti ezt a játékot. Általában a felosztásnál már figyelembe is veszem az éppen aktuális problémákat, konfliktusokat és igyekszem őket egy csapatba tenni. Mivel nyerni szeretnének, ezért szépen kezelik és oldják is a feszültségeiket, miközben csapattá formálódnak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Sinkáné Kocsis Edit