JÁTÉKRA FEL!

Nagy Zsuzsanna: Meseszövés,családi mesekitalálás.

A játék neve, címe: Meseszövés,családi mesekitalálás.

A játék pedagógiai célja: Gondolkodás,képzelet,fantázia,kreativitás,beszéd fejlesztő játék. Egymásra figyelés,bensőséges hangulat,csoportmunka.

A játék jellege: egyuttmukodesi

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 14+

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: barhol

Helyigény: kor

Eszközigény: Katica plüss

Az előkészítéshez szükséges idő:nincselokeszulet

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ráhangolódás dúdolással:Magyar népmesék dallamával.

A játék megnyitása, nyitánya: Dúdolással és a Katicával leülök a szőnyegre.Ma ez a kedves Katica látogatott el hozzánk,aki mint látjátok,nagyon vidám.Szerintetek miért?Mi történhetett vele?Elkezdem a mesét,amikor szeretném,hogy valamelyikőtök folytassa tovább,átadom neki a plüst.Mindenki addig mesél,amíg nálla van.Annak add tovább,akitől várod a mese folytatását!

A játék menete, játékszabályok:Elkezdem a történetet,akinek a plüssfigurát adom,annak kell pár mondatban folytatnia azt.Mindenki tovább fűzi a mesét,végül egy önálló történet alakul ki.Arra kell figyelni,hogy önálló elképzeléseket,gondolatokat fogalmazzanak meg,ne ismert mesét.A mesének akkor lesz vége,ha valaki kimondja,hogy itt a vége,fuss el véle!

A játék lezárása: Itt a vége,fuss el véle!Ezért ilyen boldog Katica!

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Beszélgetés:ki miért úgy folytatta a mesét,ahogy?Talán neki is olyan élményben volt része?Vagy ezt szeretné?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Meg lehetne határozni,hogy benne legyenek a történetben a mesemotívumok/bűvös hármas,gonosz-jó szereplő,helyszinek,varázskellékek,stb./

A játékvezető speciális feladatai: A résztvevők történet szövései kapcsolódjanak össze.

A játékot lejegyezte: Nagy Zsuzsanna