JÁTÉKRA FEL!

Kövesdi Mónika: Gyíkocskák és a légy

  1. A játék neve, címe: Gyíkocskák és a légy
  2. A játék pedagógiai célja: Társas kapcsolatok, együtt játszás, fegyelem, figyelem fejlesztése, egyensúlyérzék, tér és helyzetérzékelés fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő tér kiválasztása, ahol a gyerekek kényelmesen elférnek. Szabályok ismertetése és figyelem felhívása annak betartására.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nem igényel kelléket
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai eszközre
  13. Az előkészítés feladatai: Azon a tematikus héten játszottuk, amikor az állatokról tanultunk. Különböző állatokról beszélgettünk azon a héten. Megfigyeltük mozgásukat. Mivel mozgásos játék így nagyobb teret igényelt, ezért az asztalokat, székeket összébb toltuk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Akinek volt kedve segíthetett az asztalokat és a székeket odébb tolni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kezek, lábak bemelegítése a kúszáshoz. Gyík mozgásának utánzása.
  17. A játék menete, játékszabályok: Séta a képzeletbeli mezőkre. Túra cipőt húztunk és irány a mező. Útközben először megmásztunk egy pici dombot ahol nehezen haladtunk felfelé, majd lejtőnek lefelé gyorsítottunk. Mikor oda értünk a mezőre lefeküdünk a fűbe és néztük a gyíkokat, majd a gyíkok mozgását kezdtük utánozni. Ezután ismertettem a játékot és a játékszabályt. A légy szemben ül a többiekkel törökülésben kb 10-15 m-re. Ha csukva van a légy szeme, vagyis alszik, a gyíkok kúszásban elindulnak felé. Ha kinyitja a szemét, vagyis felébred, akkor a többieknek a kis gyíkocskáknak mozdulatlanná kell dermedni. Ha a légy mozgásban talál valakit, vagy észre veszi, hogy nem szabályosan kúszik visszaküldi a kezdővonalhoz. Aki leghamarabb megfogja a legyet, odaér hozzá, helyet cserélnek.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége ha minden kisgyermek már volt légy vagy amikor már látszik, hogy nem köti le őket annyira. Ilyenkor lehet váltani másra pl.: törpék és az óriás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérek minden kisgyermeket, hogy betartották a szabályokat. Külön megdicsérem azokat akik helyes testtartással kúsztak. Tetszett nekik a játék és másnap is kérték játszuk el. Másnap már a törpés verziót is kipróbáltuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kúszás közben a lábakat nem lehet használni csak kézzel szabad húzni magukat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játék szabályok ismertetése, ha szükséges többszöri elmondása.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek még többször is eljátszották kisebb csoportokban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kövesdi Mónika