JÁTÉKRA FEL!

Feketéné Varga Ágnes: Színördög

  1. A játék neve, címe: Színördög
  2. A játék pedagógiai célja: Fejlesztései terület: Térhasználat, tájékozódás, figyelemkoncentráció ,a színek ismeretének rögzítése, érzékelés-észlelés, figyelem , képzelet.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék területén a padló ne legyen csúszós, ne legyen vizes. A szőnyegek ne mozduljanak el, ezért ha kell a hátulját rögzítjük a padló burkolatához kétoldalas ragasztóval.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 db kis méretű szőnyeg
  12. Technikai igény: A játéktér szabaddá tétele.
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékek (szőnyegek) elhelyezése , majd leragasztása kétoldalú ragasztóval a teraszon.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A szőnyegek közös lehelyezése, leragasztása a padlóburkolatra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Régen azzal a mondattal ijesztgették a gyerekeket a felnőttek: Ha rossz leszel, elvisz az ördög! Ezt azért mondták, hogy a gyerekek jól viselkedjenek. Mi most olyan játékot fogunk játszani amelyben egy színördög van, aki a színeket szereti és csak azokat a gyerekeket viszi el, akik ruháján az általa kiválasztott szín található.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játéktér két szélén kijelölünk szőnyegekkel két házat. A játékosok a gyerekek, ők mind az egyik házban tartózkodnak. Kijelölünk egy színördögöt, ő a játéktér közepén oldalt helyezkedik el. A színördög bekopog egy házba és el akar rabolni (meg akar fogni) egy gyereket, akin az általa kiválasztott színű ruhadarab található. A játék elején az színördög és a gyerekek felelgetnek egymásnak: Párbeszédük: Színördög :-Kopp, kopp Gyerekek :-Ki az? Színördög: -Színördög. Gyerekek:- Mit akarsz? Színördög: -Színt Gyerekek:- Milyet? Színördög: – (mond egy színt) pirosat Amikor az ördög mond egy színt, akkor mindenkinek át kell futnia a szemközt lévő másik házba, de csak azt kaphatja el az ördög akinek a ruháján megtalálható a kimondott szín. Akit megfogott, a következő játékban ő lesz az ördög. Csak egy gyermeket kaphat el az ördög. Ha olyan gyereket kap el akinek a ruháján nincs a kimondott szín, vagy nem kap el senkit, akkor ő marad újra a színördög. Az ördög a házakba nem tud bemenni, így ott védve vannak a gyerekek, csak a két ház között menekülés közben kaphatja el őket. Az az ügyes akit nem kap el az ördög!
  18. A játék lezárása: Addig játsszuk a játékot amíg minden szín el nem hangzik a játékban, ami a játékosok ruháján található.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az volt az ügyes ,azt dicsérem meg , akit nem kapott el a színördög. Dicséret jár azért is ha nagyon jól megfigyelte mindenki a ruhákon szereplő színeket, mert mind elhangzott.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet kiesős játékká alakítani ha nagyobb a játékosok létszáma, ilyenkor több gyermeket lehet elkapnia az ördögnek ,az lesz a következő ördög akit először megérint a színördög, a többi gyerek akit megfogott, az kiesik a játékból. Másik variáció: a játékot színes szalagokkal is lehet játszani, amelyet a gyermekek a csuklójukra kötnek. ezeket a színeket kéri az ördög, tehát azt kaphatja el, akinek a kimondott színű szalag van a csuklóján.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelnie kell, hogy betartják-e a játékosok a játékszabályokat. Tényleg megtalálható-e a kimondott szín az elkapott gyermek ruháján? Megérintette –e a fogó a játékost? Minden szín elhangozzon a játék alatt, ami megtalálható a játékosok ruháján! Figyelje hogy mindenki szaladjon át a másik házba!
  22. Egyéb/megjegyzés: Összepakoláskor távolítsuk el a szőnyegről és a padlóról a kétoldalú ragasztót!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Feketéné Varga Ágnes, (f.v.agi@citromail.hu)