JÁTÉKRA FEL!

Nagyné Szűcs Tünde: Autó, bicikli, fekvőrendőr

  1. A játék neve, címe: Autó, bicikli, fekvőrendőr
  2. A játék pedagógiai célja: Gyors reagáló képesség, memória, nagymozgás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Egymástól kellő távolságra fussanak, egymásra figyelés, szabályok betartatása
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A futás miatt kellő nagyságú tér kialakítása szükséges.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: közös térrendezés, akadályok elpakolása, ha szükséges
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ovisok esetén motiválásképp közösen elmondjuk a Biciklire szálltam c. mondókát, majd megbeszéljük mi a 3 vezényszóra a feladat, és hogy meddig tart a játéktér.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok elszórtan állnak, a játékvezető oldalról irányítja a játékot, az alábbi vezényszavakkal: – Autó: le kell ülni a földre nyújtott lábbal, nyújtott karral kormányzás imitálása – Bicikli: le kell ülni a földre, hátul megtámaszkodva, lábbal a levegőben „biciklizünk” – Fekvőrendőr: hasra kell feküdni A feladat végrehajtása után tapssal jelzi, hogy folytatódhat a futás. Tévesztés esetén, aki téveszt kiesik.
  18. A játék lezárása: Kis létszám esetén akár kifáradásig játszható, nagyobb létszám esetén az utolsó játékban maradt játékos a nyertes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket, majd megkérdezem, hogy érezték magukat, tetszett-e nekik a játék, szeretnének-e ilyet máskor is játszani.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amikor a három vezényszóra már begyakoroltuk a játékot, a játék tovább bővíthető további vezényszavakkal. /pl. motor: terpeszállás, traktor: karkörzés, repülő: oldalsó középtartás, stb../
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szükség szerint több próbajátékra is adok lehetőséget, amivel jól begyakorolhatóak a vezényszavak. Minél jobban megy a játék, annál gyorsabban vezetem a játékot. Folyamatosan figyelek a játékosok fizikai és lelki biztonságára is és a szabályok betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Nagyné Szűcs Tünde