JÁTÉKRA FEL!

Schreck Katalin: Híresember játék

  1. A játék neve, címe: Híresember játék
  2. A játék pedagógiai célja: Kommunikáció, tolerancia és türelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A terem berendezési tárgyaira és egymásra vigyázzatok, amikor helyet változtattok!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: papírlapok, toll, doboz a cetliknek
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: nincs
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előző foglalkozáson a város (Kaposvár) nevezetességeiről, híres embereiről beszélgettünk. Mitől lesz valaki híres, elismert, népszerű.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kiosztom a kis papírlapokat és az írószereket, és megkérem a diákokat, hogy mindenki írjon rá egy-egy híres ember nevét. Mindenki legalább öt különböző lapot készítsen. Amikor ez kész, tűrjék kétszer félbe a lapokat, és tegyék be az előre kikészített dobozba. Ezután két csoportot alakítunk ki.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az egyik csapat 1 tagja húz a dobozban lévő nevek közül egyet, majd körülírja a rajta szereplő személyt. Fél percig csak a saját csapata mondhatja ki a megfejtendő nevet. Ha ez nem sikerül a megadott időig, akkor az ellenfél csapata”rabolhat”, mondhatja a megfejtést. Az a csapat kapja a pontot, aki előbb kimondja a lapon lévő nevet. Ezután a másik csapatból húz valaki egy papírt a dobozból és írja körül a lapon levő személyt.
  18. A játék lezárása: Amikor a lapok elfogynak a dobozból a játék véget ér. Összeszámoljuk a csapatok pontjait. Az győz, akinek több pontja van a játék végén.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Gratulálok a győzteseknek, buzdítom a többi résztvevőt. Megkérdezem, hogy érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthetjük azzal, hogy a lapon levő személyt el kell mutogatni. A híres emberek körét szűkíthetjük (sportolók, írók, magyarok, színészek, osztálytársak, stb). Csökkenthetjük az időt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Biztatni, bátorítani az éppen „szereplő” diákot, ha megakad, akkor egy-két segítő szóval átlendíteni a bizonytalanságon.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játéknak igen nagy sikere volt, sokat nevettünk az előadók produkcióján.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Schreck Katalin