JÁTÉKRA FEL!

Csordós Diána: Építkezős

A játék neve, címe: Építkezős

A játék pedagógiai célja: A játék alapvetően a fiatalok együttműködését, kommunikációját hivatott fejleszteni. Mindemellett egy jó kikapcsolódási, élményszerzési lehetőség, ami felfrissít, kizökkent a tanulás monotonitásából.

A játék jellege: kommunikacios

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok életkorának figyelembevétele mellett kell a játékhoz használt segédeszközöket megválasztani.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5+

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: barhol

Helyigény: kor

Eszközigény: Életkor függvényében szinte bármi lehet Pl. építőkocka, pohár, dobókocka, fa pálcák, szalagok stb. A játék helyszínétől függően: pad, asztal.

Technikai igény: A játékhoz egy időmérő eszközön kívül semmiféle technikai eszközre nincsen szükség.

Az előkészítés feladatai: A játékhoz szükséges eszközök kiválasztása, válogatása kettő azonos csoportba. Tanterem esetén székek, asztalok elrendezése, hogy a fiatalok egymásnak háttal tudjanak ülni.

Az előkészítéshez szükséges idő:0-5

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők bevonása nem szükséges az előkészületbe. Spontán ötletek alapján izgalmas dolgok építhetőek.

A játék megnyitása, nyitánya: Játékosok köszöntése; játék és szabályainak ismertetése.

A játék menete, játékszabályok:• Párok alkotása. • Kő- papír- olló játék segítségével eldöntik, hogy ki lesz az irányító. • Helyek elfoglalása (szék, kerti pad, pokróc) egymásnak háttal. • Játékhoz használt eszközök kiosztása. Mindenki előtt azonos mennyiségű és minőségű építkezésre alkalmas tárgy van. • Az irányító játékosnak gyors építkezésbe kell kezdenie. 1 perc áll rendelkezésére, hogy az összes építőelemből felépítse remekművét. • Ezt követően társának, aki háttal ül, 1 perc alatt kell felépítkeznie ugyanezt kizárólag szóban adott utasítások alapján. Hátra nézni nem ér! • A cél, hogy minél hamarabb felépüljön az eredeti épület hasonmása.

• Esetleges kérdések megbeszélése.

A játék lezárása: A játékidő leteltével a játékosok összehasonlítják a két építményt. Majd szerepcsere következhet.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, játék értékelése, tapasztalatok és élmények megbeszélése.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékos társ az elhangzott instrukciókkal kapcsolatban visszakérdezhet / vagy pl. csak háromszor kérdezhet / vagy nem kérdezhet vissza. Bizonyos szavak kiejtésének tiltása pl. sárga Ekkor a sárga színű tárgyakat körül kell írni.

A játékvezető speciális feladatai: Játékszabályok betartatása, időkorlátok kontrollálása.

Egyéb/megjegyzés: A játékot unokahúgaimmal játszottuk, akik a digitális oktatásban vergődnek. A játék tetszett nekik, kérték, hogy játsszunk még… Jól éreztük magunkat!

A játékot lejegyezte: Csordós Diána