„A játék lehetséges pedagógiai célja: koncentráció fejlesztése Résztvevők száma: 11 fő Résztvevők életkora: 5-6 évesek Játékidő: 5-10 perc (ismétlődik) Az előkészítéshez szükséges idő: 3-4 perc Helyszín: óvodai csoportszoba Helyigény: kör A baleseti kockázat szintje: alacsony Szükséges játékeszköz: mondóka ( Lementem a pincébe vajat csipegetni…) Az előkészítés feladatai: mondóka segítségével választom ki a játékost KERETMESE: CSIPIKE ÉS KUKUCSI Csipike az erdőben él az Óriásnagy Bükkfa odújában. Minden erdőlakó nagyon szereti őt, hisz olyan szorgalmas és kedves törpét, mint ő, nem látott a világ. Rettenetes Réz Úrral él együtt az odúban, de vele sosem tud beszélgetni, illetve sosem kap tőle választ hogyha hozzászól, ugyanis Rettenetes Réz Úr nem más, mint az odú kilincse. Az erdő lakói felnéznek Csipikére, mindenki a barátja. Egy éjjel Csipike odújába váratlan vendég érkezik, Kukucsi, a vakond, aki a föld alatt lakik. Jó érzi magát az Óriásnagy Bükkfa odújában, de nagy felfordulást, rendetlenséget okoz a gondozott kis lakban. Csipike másnap bemutatja Kukucsit a barátainak, de szinte mindegyiket megsérti csúnya viselkedésével. Napok telnek el így és Kukucsi nem megy vissza föld alatti kis otthonába, egyre nagyobb rendetlenséget okozva. Csipike nem tudja eldönteni, hogy mitévő legyen, ezért egy okos tanácsosra van szüksége, akivel közösen eldöntik Kukucsi sorsát. Mivel minden erdei állat egyformán jóbarátja és egyiket sem szeretne megsérteni, kitalálja, hogy egy játék során fogja eldönteni, hogy ki lehet a bizalmas tanácsosa, így legalább nem lesz harag. Másnap összehívja az erdő összes lakóját, de egyéb elfoglaltságok miatt csak tizenegyen jönnek el. Közli velük, hogy szüksége van egy bizalmas, jóindulatú tanácsosra, de mivel egyformán szereti őket, nemk tudja eldönteni, hogy ki legyen az. Ezért döntött a játék mellett, hogy senkit ne sértsen meg.Csipike kéri a barátait, hogy alkossanak egy kört,majd elmondja a játék menetét és a játékszabályokat. Elmondja, hogy ki fog választani egy erdőlakót, úgy, hogy a többiek ne tudják ki lesz az. A játékosoknak folyamatosan figyelniük kell egymást, majd a kiválasztott játékos valakire rákaccsint, úgy, hogy a többiek ne vegyék észre. Ha a másik játékos észreveszi, hogy rákaccsintott, akkor ő kiesik, azaz ő már nem lesz tanácsosa Csipikének. Hogyha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó szól, de nem nevezi meg, csak tovább figyel. Amikor már hárman jelezték, hogy ki a kacsintó, csak akkor szólnak, illetve egyszerre kell rámutatniuk arra, akire gyanakszanak. Hogyha talált, akkor a kacsintó kiesik a játékból, majd újabbb kacsintót fog beállítani Csipike. Hogyha nem ugyanarra a játékosra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek, ők sem lesznek tanácsosai Csipikének.Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak, még akkor is akkor is, ha nem ő a kacsintó. Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyer, ő lesz Csipikének egyedüli bizalmas tanácsosa. „
Ladányi Ilona Réka
Célcsoport: 0-5