JÁTÉKRA FEL!

Horváth Tímea: Trükkös békák

  1. A játék neve, címe: Trükkös békák
  2. A játék pedagógiai célja: Örömszerzés, energiák levezetése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nem igényel kelléket
  12. Technikai igény: Nem igényel
  13. Az előkészítés feladatai: Ha nem szabadtéren játszuk, a baleset elkerülése érdekében el kell tenni azokat az eszközöket( játékot, székeket) amelyekben megbotolhatunk. Szabadtéren ellenőrizni kell, hogy nincsenek-e nagyobb gödrök, lyukak, amelyekben eleshetünk, esetlegesen az ágaktól meg kell tisztítani a terepet.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha spontán játék indul és nincs elegendő résztvevő, a „Kémény tetején áll egy gólya” c. ének eléneklése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: A gólya megérkezett Afrikából, nagyon fáradt és éhes, már messziről megpillant egy nagy tavat, amely tele van békával, el is indul vadászatra, de nem lesz számára egyszerű elkapni a békákat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Trükkös békák Kiszámolóval kiválasztjuk ki lesz a gólya, és ki lesz a békák őrszeme. „Gólyát látok, egy lábon állok, aki nem áll egy lábon, szamár lesz az a nyáron.” A békák a kiszámoló után párba állnak, szétszóródnak egymástól kb. 2-3 lépésnyire, leguggolnak háttal egymásnak, az Őrszem béka közöttük sétál. A gólya a békáktól 4-5 lépéssel távolabb leselkedik, amikor a játékvezető azt mondja brekk, a gólya elindulhat a békavadászatra, elsőként csak az Őrszem békát kaphatja el, ha az Őrszem békát elkapja a gólya, akkor szerepet cserélnek. Az Őrszem béka akkor menekülhet meg, ha szembe leguggol egy békapárhoz, akkor a másik béka lesz az őrszem neki kell menekülnie a gólya elől, és neki is le kell leguggolnia szemben egy békához. A szemben lévő békák már nem szabadíthatnak fel senkit. A játék akkor ér véget, ha az összes béka egymással szembe fordult, vagyis mindenki felszabadul, akkor az Őrszem/menekülő béka is leguggolhat.
  18. A játék lezárása: A játékot addig játszuk, amíg a csoportnak igénye van rá, lezárásként megköszönöm a figyelmet, és a játékot!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, hogy érthető volt-e a szabályok ismertetése, megdícsérem a csapatot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem muszáj leguggolni, állva is játszhatjuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Meg kell kérdezni a résztvevőktől, hogy tudnak-e guggolni, nem-e volt valakinek térdműtétje, vagy ami miatt nem tud guggolni, ha van, akkor érdemes állva játszani a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Tímea, (alcesgigas@gmail.com)