JÁTÉKRA FEL!

Wilhelm Kornélia: Egérfogó

  1. A játék neve, címe: Egérfogó
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségépítés, téri tájékozódás, gyors reagálóképesség, önfeledt játék
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Futás közben ügyeljenek egymás testi épségére
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Ha teremben játszuk, akkor szabad terület biztosítása. Szabadban egyenletes talajfelület keresése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítség a teremrendezésben
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Közös játékra invitálás. Kerettörténet: Ebben a házban nagyon sok kis lyuk van, ahová a kisegér elbújhat. macska legyen a talpán akinek sikerül elfogni a kisegeret.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak egymástól két kartávolságnyira. Önkéntes alapon egy macska és egy egér kiválasztása. A macska a kör közepén áll, az egér az egyik játékos mögött. Az egér szlalomban halad a játékosok között körbe- körbe, ki -be az egérlyukon. Ha a játékosok mögött van, ott védve van, de ha elől, akkor a macska elkaphatja. Segítség a számára az, ha egy játékos előtt áll és azt mondja: Cin-cin, akkor az a játékos lesz a következő egér, ő pedig beáll a helyére. Ha a macska elkapja, akkor ő lesz az új macska. A macska választhat, hogy ki lesz az új egér, és beáll a helyére. A próbajáték után én is, mint játékvezető beállok, ha kamasz vagy felnőtt társasággal játszom.
  18. A játék lezárása: Amikor már szinte mindenki volt macska vagy egér, akkor lezárható. Macska- egér barátság! felkiáltással fejeződik be a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a játékot minden társamnak. Gyerekeknél fontos kiemelni az ügyességüket, megdicsérni a küzdőszellemet, hogy figyeltek a szabályokra, és egymásra. Megbeszéljük, hogy ki milyennek találta a játékot, hogy érezte magát játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet kiesős is, akit a macska elfog, az kiáll. Nehezíteni lehet 10 éves kor feletti játékosoknál, hogy nem áll ki a játékból, de már nem lehet választani. A többieknek figyelni kell erre- esetleg hátat fordít a körnek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályt érthetően kell elmondani. A próbajátéknál figyelni az esetleges hibákra.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Wilhelm Kornélia