JÁTÉKRA FEL!

Németh Tünde: „Vándorló testrészek”

  1. A játék neve, címe: „Vándorló testrészek”
  2. A játék pedagógiai célja: A gyermekek játékos forámban tanulják meg a testsémát, a testrészek megnevezését, illetve a jobb és bal oldaliság gyakorlása. Figyelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő nagyságú kör megtartása, hogy előrehajláskor ne fejeljenek össze.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre.
  12. Technikai igény: A játék nem igényel technikai kelléket.
  13. Az előkészítés feladatai: A terem lefoglaláse illetve berendezése, hogy körben tudjanak állni a gyermekek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Óvoda révén játékidőben már gyakoroljuk a testrészek megnevezését.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Közösen megnevezzük a testrészeinket. Elénekeljük és mutatjuk is 2-3 alkalommal "A fejem, a vállam, a térdem, a bokám…." ismert és kedvelt dalocskát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyermekek körben állnak, a játékvezető a kör közepén. Háromszor nevezek meg egy testrészt és mutatom is. A gyerekek utánoznak, ők is az adott testrészt munatják. Követzekő testrész megnevezésénál megtévesztésül már másikat mutatok a kezemmel. (Pl.: mondom, hogy „Fülem, a fülem, a fülem”, de a térdemet mutatom!) Ekkor a gyerekeknek a mondott testrészt kell mutatni, nem szabad engem utánozni. A helyes és helytelen mutatások váltakozásával és gyorsítással lehet nehezíteni a feladatot. A gyermekek számára izgalmas és szórakoztató játék.
  18. A játék lezárása: A játék szórakoztató jellegű így ha csökken az aktivitás véget vehtetünk a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdícsérem a gyermekeket, megköszönöm nekik, hogy velem játszottak. Beszélgetünk, hogy kinek hogy tetszett a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kiscsoportban a fő testrészekkel játszuk, nagyobbakkal már minden testrészt megnevezhetünk (pl. jobb szempillám). Ha már ismerik a játékot, akkor kieséssel is játszhatjuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos a próbajáték játszása, hogy mindenki érti-e a feladatot. Nem szabad hagynom, hogy az esetleges tévesztőt a többiek kigúnyolják.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyermekek visszajelzései szerint szeretik játszani ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh Tünde, (tunce@freemail.hu)