JÁTÉKRA FEL!

Bánóczki Edit: Hátamon a nevem…

  1. A játék neve, címe: Hátamon a nevem…
  2. A játék pedagógiai célja: A csoport "vezéregyéniségeinek – irányítóinak" felkutatása, irodalmi ismeretek ellenőrzése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: cédulák irodalmi ismeretekhez kapcsolódó "páros nevekkel"; gombostű a cédulák feltűzéséhez
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: cédulák elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészítésbe nem szükséges.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Motiváció: Egy, az előzetes tudásotokra épülő feladattal szeretném a csoportot (osztályt) jobban megismerni. Előzetesen álljatok egymás mellé /mögé és mindenkinek a hátára feltűzök egy cédulát. A feladatot a cédulák feltűzése után fogom mondani.
  17. A játék menete, játékszabályok: A cédulák feltűzése után ismertetem a feladatot: A hátatokra feltűzött cédulákon az irodalmi ismereteitekhez kapcsolódó nevek, fogalmak vannak. Mindegyik névnek, fogalomnak a párja is megtalálható valakinek a hátán. A saját hátán levőt senki nem látja, de az összes többit igen. A feladat az, hogy némán, egy hang nélkül a teremben körbejárva mindenki találja meg a párját. A pároknál ilyenekre gondoljatok: Piroska – farkas…. A legfontosabb még egyszer: beszélni nem szabad, minden más: gesztikuláció, kézfogás stb. megengedett.
  18. A játék lezárása: A csoportból kb. 3 perc után 2 fiú és 1 lány rájött a megoldásra és kezdték társaikat párba állítani (akiknek látták a céduláját), majd 2 irányító átadta a szerepet a harmadikójuknak, aki így fő irányítóvá válva párokba állította a még hiányzókat, még egy pár nélküli személy maradt, aki az ő párja lett.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékból jól lemérhető, hogy a csoport mely tagjai az irányítók, így a közösségfejlesztés során rájuk lehet építeni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék egy csoportban egyszer használható. Variálási lehetőség a cédulákra írt szavakban lehet. Illetve idősebb korcsoport esetén a pároknak adok cédulákat, ők írjanak tetszőleges "páros szavakat"- ezeket utána hangosan felolvassuk. A cédulákat elkérem tőlük, összekeverem és utána tűzöm fel a játékosok hátára.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Megfigyelés.
  22. Egyéb/megjegyzés: Bármely korosztállyal játszható, életkornak megfelelő kifejezésekkel.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bánóczki Edit